Ingyen védőtokkal akarja megoldani a 4G iPhone vételi problémáját az Apple, amelynek vezetője elismerte, hogy nemcsak a telefon szoftverével vannak gondok.
“Nem vagyunk tökéletesek” – jelentette ki Steve Jobs, az Apple elnök-vezérigazgatója egy pénteki rendkívüli sajtóértekezleten, amelytől sokan azt várták, hogy a minőségi kifogásokra reagálva az informatikai óriásvállalat talán a hibásnak vélt készülékeket is visszahívja.
A minden idők legsikeresebb Apple-termékének tekintett okostelefonból több mint 1,7 millió darab fogyott a megjelenés utáni első három napon.
A negyedikgenerációs iPhone-ról azonban hamar kiderült, hogy bizonyos helyzetekben vételi problémák adódnak, és a kijelzőn látható térerőszintjelző-skála sem a megfelelő értékeket mutatja.
A vételi problémákra az Apple vezére korábban személyesen válaszolt. Szerinte ugyanis a megoldás mindössze annyi, hogy a 4G iPhone-t a megszokottól eltérően kell tartani. A vételi problémák ugyanis csak akkor jelentkeznek, ha telefonálás közben a bal kézben tartott készülék bal alsó feléhez érnek.
A térerő szintjét mutató “pálcikákról” pedig bebizonyosodott, hogy azok már az első, 2007-ben kiadott telefonoknál sem mutatták a megfelelő értéket. Erre egy szoftverfrissítés jelentette a megoldást.
A 4G iPhone-tulajdonosok és a leendő vásárlók szeptember végéig juthatnak hozzá ingyen az egyébként 29 dollárba (6321 forintba) kerülő tokhoz; aki már korábban megvette, annak visszatérítik az árát. Aki pedig még így sincs megelégedve, attól a készüléket is visszaveszik még akkor is, ha hosszú távú hűségszerződés köti az AT&T telefontársasághoz.
Steve Jobs azonban hangsúlyozta, hogy a vételi probléma a telefonok töredékét érinti csak, és a vásárlóknak is kevesebb mint két százaléka vitte vissza a készüléket.