Itt a teljes értékű elektromos autó

Jelentős összegeket fektetett a Renault az elektromos hajtásrendszer kifejlesztésébe, és láthatóan hosszú távon gondolkodnak. Prognózisuk szerint 2020-ra minden tizedik új autó a világon konnektorból tankol majd, és ebből a tortából nagy szeletet szeretnének vágni maguknak.

A Fluence Z.E. névre keresztelt zéró emissziós négyajtósba 94 lóerős villanymotort szerelnek – bár elektromos hajtás esetén a 70 kW talán helytállóbb adat. Nyomatéka 226 Nm, vagyis körülbelül hasonló dinamikával mozgathatja az autót, mint egy kisebb belső égésű motor. A legérdekesebb adat azonban a 160 kilométerre becsült hatótávolság, ami egy átlagautós számára az év 350 napjában akár elegendő is lehet. Az ehhez szükséges energiamennyiséget, egészen pontosan 22 kWh-t, egy 250 kilós lítium-ion akkumulátoregység tárolja a hátsó ülések mögött. Meglehetősen kompakt a csomagolás, hiszen egy kisebb háztartás egy heti áramszükségletéről beszélünk.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.