Két elektromos autót és ötven, sűrített földgázzal működő kocsit is forgalomba állított a Budapest Taxi.
Elektromos meghajtású, és sűrített földgázzal (CNG) működő járműflottát mutatott be a Budapest Taxi szerdán. A társaság két elektromos Nissan Leafet és ötven darab, CNG-vel működő Opel Zafirát állított járműparkjába.
Horváth Csaba, a társaság vezérigazgatója azt mondta, a járműveknek köszönhetően évente 7 tonnával kevesebb szén-monoxid kerül a levegőbe.
A mintegy 180 kilométeres hatótávolsággal rendelkező elektromos autók számának emelkedése Horváth Csaba szerint akkor valósulhat meg, ha a töltőállomások számát is növelik a fővárosban.
A Kossuth Rádió Krónika című műsorában az is elhangzott, az utasok rendeléskor kérhetik, hogy ha lehetőség van rá, környezetbarát járművet küldjenek értük.
Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, hogy a környezetbarát fejlesztés összhangban van Budapest városfejlesztési koncepciójával is, amelyben a környezetvédelem fontos szerepet kap. Kiemelte, hogy több száz környezetbarát buszt vettek, és fejlesztik a villamos-, valamint trolibuszhálózatot.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója közölte: a taxirendelet bevezetésével az volt a céljuk, hogy magasabb legyen a szolgáltatási színvonal, és ez a folyamat vezetett oda, hogy most a Budapest Taxi elektromos autókat állít forgalomba. Hozzátette: kiemelten fontos Budapest levegőminőségének javítása, ezért is fejlesztik a villamoshálózatot és ezt a szolgálja CNG-meghajtású buszok beszerzése is.
Palkovics Péter, a Nissan Magyarország munkatársa a sajtótájékoztatón azt mondta, most már egy taxitársaságnak 4-5 év alatt megtérül egy elektromos autó beszerzése, így alternatíva lett az elektromos autó a hagyományos mellett. Ehhez csatlakozott Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs vezetője is, aki azt mondta, a földgázüzemű autók használata átmenet lehet a hagyományos és elektromos autók között addig, amíg utóbbiak nem terjednek el megfelelő mértékben.
Kövesdi Zoltán, az ELMŰ igazgatósági tagja elmondta, jelenleg 37 töltőállomásuk van Budapesten, amelyeken egyelőre ingyenesen lehet tölteni az autókat, de a kutak alkalmasak arra, hogy mérjék, majd kiszámlázzák a felhasznált energiát. Becslése szerint 2020-ra Magyarországon 10 ezer körül lehet majd az elektromos autók száma.