A BMW nemrég mutatta be az i8 Concept Spyder névre keresztelt fél-elektromos prototípusát, amely szupergyors, elegáns és ráadásul keveset is fogyaszt.
A Spyder sorban a harmadik „i” szériás modell a BMW i3 és i8 után, és az i8 Concept kupé nagyobb és tető nélküli változata. A kétszemélyes sportjárgány igen vonzó külsővel dicsekedhet, ha megnézzük a felfelé nyíló, üveg nélküli ajtókat és az átlátszó üveglapot a hátulján. Hogy a modell súlyán is könnyítsen, a BMW egy szénszálazott műanyagból készítette el az utasteret, a külső váz pedig teljes egészében alumíniumból van. A jármű első kerekeit egy 131 lóerős elektromos motor hajtja, a hátsókat pedig egy 223 lóerős turbómeghajtású háromhengeres benzinmotor működteti.
Így tehát összesen 354 lóerős teljesítménnyel bír, amellyel röpke 5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre. Viszont ennek ellenére a Spyder alig fogyaszt többet, mint egy kisebb személygépkocsi: 200 kilométeren csupán 2,5 literre van szüksége. A gyártó szerint ráadásul a Spyder 30,5 km megtételére képes kizárólag elektromos üzemmódban, és lítium-ion akkumulátora kevesebb mint 2 óra alatt feltöltődik. A Spyder az első pár, hátsó pár, vagy akár mind a négy kerekébe is egyaránt képes energiát juttatni, és a fejlett kezelőfelület segítségével kiválasztható a helyzetnek megfelelő üzemmód. A vezető a műszerfalon elhelyezett kijelzőkön láthatja az akkori vezetési üzemmódot, valamint a két hajtómű aktuális állapotát. A BMW i8 Concept kupé gyártásba helyezett változatára 2014-ben számíthatunk, viszont a Spyder szalagra kerüléséről a gyártó még nem szolgáltatott információt.