Jön a dugódíj – pártok közlekedési programjai Budapesten

Az autósok megsarcolása és kiszorítása, föld alatti villamosok, nyolcsávos M0-s, éjszakai áruszállítás, 5-ös metró a Duna mentén, kamerák a BKV-járművekbe, durvább parkolási bírságok, új alagút Budán – csak néhány ötlet a pártok budapesti közlekedési programjaiból. Van, aki 200 milliárdból megoldaná a főváros gondjait, más 6000 milliárdot számolt.

Naponta egymillió jármű pöfög az 1,7 millió lakosú Budapest útjain. Miközben a főváros úthálózatát a múlt század második felében még 30 autó/ezer lakosra építették, addig ma 350 autó/ezer lakos a valóság, plusz a vidékről érkezők. Állandóak a dugók, aki viszont bosszankodva kiszállna a kocsijából, nem képes megállni, mert kevés a városszéli és a belvárosi parkolóhely is. Az araszolgató autófolyam közepében egyre több biztonságát féltő kerékpáros jelent meg az elmúlt években, akik a lepusztult tömegközlekedés helyett inkább bringáznak. Az október 3-i választásra  készülő pártok és főpolgármester-jelöltek közlekedési programjai is sorolják e problémákat, és ki szerényebben, ki nagyobbat álmodva megoldást is kínál a bajokra. Kigyűjtöttük a programokból a fontosabbnak gondolt, érdekesebb elemeket.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Pünkösdkor is a megszokott rend szerint szállítják el a hulladékot Budapesten

Pünkösd vasárnapján és hétfőjén is a megszokott, az adott napi menetrend szerint szállítják el a MOHU Budapest Zrt. munkatársai az időben kikészített háztartási és szelektív hulladékot Budapesten és egyes agglomerációs településeken - közölte a Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-vel.