A tisztán elektromos meghajtás a személyautók mellett a tömegközlekedésben is kezd elterjedni.
Az ABB berlini továbbképzési központjában nemcsak a személyautók legújabb elképesztően gyors töltőivel ismerkedtünk meg, hanem többek közt az újfajta elektromos buszokban rejlő lehetőségekkel is. És ezúttal ne áramszedős trolibuszokra gondoljunk, hanem akkumulátorról üzemelő hipermodern városi tömegközlekedési eszközökre. A svájci–svéd vállalat háromféle töltési megoldást kínál az elektromos buszok piacán. Az egyik az úgynevezett Depot Charging, melynek lényege, hogy a központi garázsban pihenő járművek akkumulátorát az éjszaka folyamán hosszú órák alatt töltik fel teljesen. A második töltési eljárás az Opportunity Charging, amit akkor alkalmaznak, amikor a busz a végállomáson, vagy valamilyen okból kifolyólag egy közbenső állomáson közepesen hosszabb ideig, percekig várakozik. Ilyenkor az elérhető legnagyobb töltési teljesítmény 600 kW.
Összehasonlításképp, hazánkban személyautó töltés fronton 50 kW jelenti a plafont, és az érkezőben lévő legmodernebb villanyautók maximum 350 kW-tal lesznek tölthetők. Végül, de nem utolsó sorban említést érdemel még az úgynevezett Flash Charging, amikor egy-egy állomáson csak nagyon rövid ideig vesz fel töltést az autóbusz, ugyancsak 600 kW-os teljesítmény mellett. A rendszer ez esetben olyan gyors, hogy a busz elektronikája és a töltőállomás kevesebb mint 1 másodperc alatt elkezd kommunikálni egymással, és azonnal meg is kezdődik a töltés.
A svájci Genfben a közelmúltban éles körülmények mellett kezdték meg az újfajta elektromos buszok tesztjét. A 18,75 méter hosszú és 133 személyes e-buszok az 50 megállóból 13 helyszínen tudják kihasználni a Flash Charging előnyeit, ilyenkor 20 másodpercig 600 kW-os teljesítmény mellett töltődnek az akkumulátorokírja a hvg.hu.
A dízelmotoros hagyományos buszokhoz képest fele annyi zajjal üzemelő tizenkét genfi elektromos busz naponta több mint 10 ezer utast szállít, és a járművek évente 600 ezer kilométert tesznek meg. A környezettudatos buszoknak köszönhetően évente 1000 tonnával kevesebb CO2 kerül a levegőbe, amiben többek közt azért annak is része van, hogy Svájcban az elektromos áram jelentős részét megújuló energiaforrásokból állítják elő. Hasonló elektromos busz projektek ezenkívül Németországban, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Norvégiában és Svédországban is futnak.