A Kamaz szóról nem pont az elektromobilitás jut eszünkbe, de hamarosan könnyen változhat a dolog.

Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai

A Kamaz szóról nem pont az elektromobilitás jut eszünkbe, de hamarosan könnyen változhat a dolog.

Május végén számoltunk be arról, hogy az egykor a magyar utakon igen gyakori Kamaz teherautók visszatérnek hazánkba, vagyis, hogy újraindult az orosz cég termékeinek magyar forgalmazása, írta a hvg.hu. A modernizált Kamazokban 290-320 lóerős Cummins motorok teljesítenek szolgálatot, és már nem vagyunk messze attól, hogy teljesen hangtalan elektromos változatban is meg lehessen őket vásárolni. Az említett angol Cummins és a Kamaz ugyanis együttműködési szerződést kötött egymással, melynek értelmében a közeljövőben villanymotoros, akkumulátoros Kamaz teherautók, illetve buszok jelenhetnek meg a kereskedelmi forgalomban. A Cummins tisztán elektromos, illetve hibrid hajtásláncait első körben városi buszokban, illetve középkategóriás és nagy terhelhetőségű teherautókban kívánják tesztelni. A Kamaz Oroszország egyik legnagyobb járműgyártó vállalata, mely több mint 40 éves múltra tekint vissza, ugyanis az első teherautó 1976-ban gördült le a gyártósoráról. Fennállásától 2018 áprilisáig 2 252 000 tehergépkocsit gyártott le a napjainkban 15 százalékban a Daimler által tulajdonolt vállalat.

Nemrégiben maga Vlagyimir Putyin is kipróbált egy Kamaz teherautót, igaz még nem egy villany-, hanem hagyományos motorost, illetve a Kamaz idén nyáron már egy teljesen elektromos meghajtású, önvezetésre képes busz prototípust is demózott.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.