Lesznek elektromos M-modellek és kézi váltós M5 is. A BMW M-részlegének termékfejlesztési főnöke még sok érdekes dolgot elárult egy interjúban a cége terveiről.

Jönnek az elektromos M-es BMW-k

Lesznek elektromos M-modellek és kézi váltós M5 is. A BMW M-részlegének termékfejlesztési főnöke még sok érdekes dolgot elárult egy interjúban a cége terveiről.

Albert Biermann, a BMW M-részlegének termékfejlesztési igazgatója interjút adott az Autoblognak. Ebből kiderült, hogy Európában csak a Getrag által fejlesztett hétfokozatú duplakuplungos váltóval lehet majd megvenni az új, F10-es kódjelű M5-öst. Készül majd kézi váltós is, de csak Észak-Amerika – az M modellek legfontosabb piaca – számára, ott ugyanis nagy az igény a manuális sebességváltóra a sportszedánban. Pontosan így volt ez a régi, E60-as M5-ös esetében is, de ott a kézi váltóért cserébe azt kellett elviselniük az amerikai M5-tulajdonosoknak, hogy a DSC-t (menetstabilizáló elektronikát) nem lehetett teljesen kiiktatni benne. Biermann örülne, ha azt a pénzt és emberierőforrás-mennyiséget, amit a rettenetes nyomatékot elviselni képes kézi váltó kifejlesztésébe ölnek jelenleg, más területen hasznosíthatná. „Nem tudom, hogy még meddig leszünk képesek erre, de eljön az a pont, amikor már nemet kell majd mondanunk.”

 
Biermann azt is elmondta, hogy az új M5-ösből még biztosan nem lesz összkerékhajtású változat, de a jövőben várható még összkerékhajtású M-es BMW, és nem csak a szabadidő-autók közül. „Eljöhet egy pont, amikor a nyomaték miatt már szükség lesz az összkerékhajtásra” – mondta Biermann. Ezek szerint az új M5-ös 680 Nm-es nyomatékát még nem ítélték elég nagynak ahhoz, hogy mind a négy kerék kelljen az útra viteléhez.

 
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

3000 elektromos gépkocsira fizettek ki támogatást a vállalati programban

A céges járműflották zöldítését ösztönző pályázaton több mint 2700 nyertesnek utaltak már járművenként átlagosan 3,9 millió forint vissza nem térítendő forrást.