A vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai import elektromos autókra kiszabott büntetővámok miatt, amelyek távolról sem az európai autóipar védelmét szolgálják - közölte Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a Facebook-oldalán csütörtökön.

Joó István: a vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai elektromos autókra kiszabott büntető importvámok miatt

A vásárlók veszítik a legtöbbet a kínai import elektromos autókra kiszabott büntetővámok miatt, amelyek távolról sem az európai autóipar védelmét szolgálják – közölte Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a Facebook-oldalán csütörtökön.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Emlékeztett, hogy az Európai Unió által a kínai elektromos autókra kiszabott büntetővámok csütörtöktől léptek életbe. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke kijelentette: “a kiegyensúlyozott verseny jó. Amit nem szeretünk az az, ha Kína elárasztja a piacunkat túlzottan támogatott elektromos autókkal. És ezt meg kell oldanunk, meg kell védenünk az iparunkat” – idézte fel a vezérigazgató, aki szerint az intézkedés távolról sem az európai autóipar védelmét szolgálja. Az intézkedés figyelmen kívül hagyja a kulcsfontosságú tényt: Európa legnagyobb autógyártói, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz nemcsak a kínai beszállítókkal való partnerségre támaszkodnak, hanem saját gyártókapacitásokat is működtetnek az ázsiai országban. A legnagyobb német autóipari szereplők szerint a vámok akadályozzák a globális versenyképességet és károsítják a logisztikai hálózatokat – érvelt Joó István.

Felidézte: a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse a vámokat “végzetes jelzésnek” nevezte a globális kereskedelem számára, azzal érvelve, hogy azok Kína részéről megtorláshoz vezethetnek. A Volkswagen-csoport vezérigazgatója, Oliver Blume szintén az iparágat érő károkat hangsúlyozta, mondván, hogy “az esetleges büntetővámok különösen kockázatosak lennének a német autóipar számára,” és jelentős hátrányokkal kellene szembenézniük a kínai piacon. Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója is megerősítette a többi iparági vezető kijelentéseit azzal: “teljes illúzió lenne azt hinni, hogy az autóipari világot egymáshoz nem kapcsolódó régiókra oszthatjuk” – sorolta az iparági vezetők véleményét a HIPA vezérigazgatója.

Egyértelmű, hogy az iparág meghatározó szereplői ellenzik az új vámokat. A protekcionizmus helyett az EU-nak egy olyan erőteljes iparpolitikára kellene törekednie, amely elősegíti az innovációt és felgyorsítja a fenntartható elektromos autó ökoszisztéma kialakulását kontinensünkön. Az európai mobilitás jövője az innovációban és az együttműködésben rejlik, nem pedig a vámokban
– fogalmazott a kormánybiztos.

Az Európai Bizottság 35,3 százalékig terjedő vámot vetett ki a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), az öt évre szóló intézkedés csütörtökön lépett életbe. A brüsszeli testület szerint a kínai gyártók tisztességtelen állami támogatását kell kiegyenlíteni a gépjárművekre kivetett szokásos 10 százalékos importvámon felül kiszabott védővámmal.

Ajánlott tartalom

Kínai nagykövet: a szegedi BYD-gyár építése jó példája a kapcsolatok fejlődésének

A BYD szegedi üzemének építése jó példája a két ország közötti kapcsolatok fejlődésének – jelentette ki Gong Tao, a Kínai Népköztársaság budapesti rendkívüli és meghatalmazott nagykövete pénteken.