Jövő év második felében 65 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten - közölte Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Facebook-oldalán.

Karácsony Gergely: 65 új autóbusz érkezik Budapestre 2025 második felében

Jövő év második felében 65 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten – közölte Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Facebook-oldalán.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A főpolgármester tájékoztatása szerint a beszerzés jelentős mérföldkő a BKV flottafiatalítási programjában, hiszen ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy 8 százalékát korszerűsítik. Az előző öt év eredménye, hogy ma már Budapest útjain 100 százalékban alacsonypadlós buszflotta közlekedik, “de az új ciklusban sem torpanunk meg” – írta.

A BKV szerdai közleményében tudatta:

65 (plusz 20 opció) maximidi méretű autóbusz tartós bérletéről írt alá szerződést a BKV Zrt. a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. A megállapodás 96 hónapra szól és további 24 hónappal meghosszabbítható. Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal, korszerű utastájékoztató rendszerrel – egyebek között nagyméretű monitorral -, valamint LED-es, energiatakarékos utastér-világítással rendelkeznek.

Az üléseknél USB csatlakozási lehetőséget alakítottak ki, így bárki feltöltheti telefonját vagy okoseszközét. A maximidi buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, a midi méretű autóbuszokhoz képest nagyobb befogadóképességű az utasterük, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják – ismertették. Kitértek arra is, hogy a buszok nagy teljesítményű BlueTEC EURO VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motorral felszereltek, ezáltal átlagfogyasztásuk alacsonyabb és kisebb környezeti terhelést okoznak.

A szóló autóbuszokhoz képest némileg rövidebb, 10,6 méteres hosszúságukból és a rövid tengelytávból adódóan fordulékonyságuk paraméterei kedvezőek, így tervezetten azokon a vonalakon – például keskeny hegyvidéki utcákban vagy forgalomcsillapított övezetekben – állhatnak majd üzembe, amelyeken előnyösebb a jól manőverezhető, illetve kisebb környezeti terhelést okozó autóbuszok használata. A BKV közölte: a járművek forgalomba állításával a ma már korszerűtlennek számító EURO 2-es és EURO 3-as motorral rendelkező buszokat vonhatják ki az állományból. Megemlítették, hogy a BKV a közeljövőben újabb szóló és csuklós autóbuszokra tervezi eljárások meghirdetését.

Ajánlott tartalom

NGM: magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar magyarországi versenyképességének növelése érdekében

A magyar EU-elnökség versenyképességi prioritásaival összhangban november 26-án Budapesten kerül megrendezésre a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal esemény - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pénteken az MTI-vel.