Az ACEA, az Európai Autógyártók Egyesülete indítványozta, hogy az autógyártók egy általános sztenderd alapján állítsanak fel töltőállomásokat az elektromos autóknak.

Karnyújtásnyira a vezeték nélküli elektromos autó töltőállomás

Az ACEA, az Európai Autógyártók Egyesülete indítványozta, hogy az autógyártók egy általános sztenderd alapján állítsanak fel töltőállomásokat az elektromos autóknak.

Ez egy szép cél, és feloldaná az elektromos autók korlátait.Lehet, hogy ez a terv már túl kevés, és túl későn látott napvilágot. A Mitsubishi ugyanis összefogott az IHI-vel és a WiTricity-vel, hogy kifejlesszenek egy könnyen felépíthető vezeték nélküli töltőállomást az elektromos autóknak, mellyel szeretnék a hagyományos, kábeles töltőállomásokat eltűntetni. A rendszer úgy működni, hogy a föld alá, vagy a földre telepítenének egy energiaforrást, mely automatikusan elkezdi tölteni az autót, amely fel van szerelve egy ehhez szükséges eszközzel. A kétkedőknek mondanánk, hogy a WiTricity már kifejlesztett egy ilyen töltőállomást, mely 20 cm-es körben képes 90 %-os hatékonysággal energiát átadni. A WiTricity elnöke, Eric Giler szerint “az elektromos autókban nagy a potenciál arra, hogy csökkentsük a szén-dioxid kibocsátást. Ennek ellenére felhasználóbarátnak kell lenniük, a vezeték nélküli töltők pedig pont ezt teszik lehetővé.”

elektromos autó töltőállomás

Ajánlott tartalom

Zöld hidrogént előállító berendezést fejleszt az SZTE és a Ganzair

Sorozatgyártásra alkalmas, 1 MW teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejleszt a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a Ganzair Kompresszortechnika Kft. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,246 milliárd forint költségvetésű projekt keretében - tájékoztatta a vállalkozás az MTI-t.