Kaliforniában kelendőbb a Tesla elektromos autó, mint a Mercedes vagy a Porche. A cég részvényei a tőzsde slágerpapírjai. Az elmúlt évben 500 százalékkal nőtt az értékük.
Kalifornia hagyományosan Amerika egyik leginkább környezettudatosabb állama. Sok embernek van itt Prius-a – mármint nem büntetett előélete, hanem a Toyota által gyártott hibrid autója. Nem meglepő tehát, hogy a kívülről elegáns limuzinra hasonlító Tesla Model S nevű elektromos autó különösen népszerű. Amikor egy kaliforniai meghallja a Tesla szót, akkor nem a KGST-termék szalagos magnó és nem a híres feltaláló, hanem egy, az Apple vonzerejével felérő luxusmárka jut az eszébe. Tesla tulajdonosnak lenni sikk és a siker jele. Az említett változat ára 64 ezer dollár, tehát nem éppen az átlagember pénztárcájára szabták.
Az új Tesla modell töréstesztje minden kategóriában kiváló lett, eladásai pedig túlszárnyalják a Porsche, a Jaguar, a Volvo, a Land Rover és a Lincoln autók eladásait. A Teslának nem elöl van a motorja, így a kocsi orra (amely nem árulja el, hogy nem hagyományos autóról van szó) azt a célt szolgálja, hogy ütközés esetén megvédje az utasokat.
A Teslára a befektetők úgy tekintenek, mint egy technológiai vállalatra és az Amazonhoz, vagy más technológiai cégekhez hasonlítják – jegyzi meg a Forbes magazin.
A Tesla olyan szolgáltatásokat is kínál ügyfeleinek, ami eddig nem jutott a hagyományos autógyártók eszébe. A cég segít kiválasztani a tartozékokat. Amikor javítani kell a kocsit, adnak egy vadonatúj csereautót, amelyet az ügyfél otthonához vagy munkahelyére visznek. A vállalat emellett azzal tör borsot a hagyományos gyártók orra alá, hogy közvetlenül próbálja értékesíteni autóit.
Ha az új kocsi jobban tetszik, akkor kedvezménnyel csábítják a vevőt arra, hogy tartsa meg a járművet. A cég számára a vásárlói hűség megerősítése a cél, valahogy úgy, ahogy az ügyfelek kitartanak mobiltelefonjuk márkája mellett, csak kétévente új modellt kérnek a szolgáltatótól. A Tesla célja, hogy évente 100 ezer kocsit adjon el, a jövőben pedig már évi 500 ezret akar értékesíteni. Ehhez olcsóbb kocsikkal is ki kell rukkolnia és a hírek szerint hamarosan jön az E és az EV modell. A népszerűség ellenére a tavalyi év felemásra sikeredett a cégnek: az első félévben 128 millió dollárt veszített, de az idei év hasonló időszakában már 26 milliós pluszban volt. A Wall Street ennek hatására 20 milliárd dollárra értékelte a vállalatot, ami prognosztizált éves forgalmának a tízszerese.