Egy izraeli kutatócsoport részben vízzel működő elektromos autót készített. A hatótávolság 1600 kilométer.
Sokan szidják az elektromos autókat amiatt, hogy rendkívül kicsi a hatótávolságuk, nehézkes a töltésük, és egyébként is, az egész villanyautózás jelenleg egy nagy macera. A kutatócsoport most azt állítja, hogy áttörést ért el az úgynevezett fém-levegő akkumulátorok előállításában, ez a technológia pedig megoldást nyújthat a villanyautók összes kínjára.
A Phinergy társaság már működőképes prototípust is készített, egy Citroën C1-est épített át elektromos, alumínium-levegő akkumulátoros hajtásúvá. Az alumínium-levegő akkumulátor valójában csak egy segédberendezés, nem a hajtómotorhoz, hanem az azt tápláló, hagyományos lítium-ion akkumulátorhoz kapcsolódik, és azt táplálja energiával. A mindössze 25 kilós alumínium-levegő akkumulátor a kutatók szerint 1600 kilométeres hatótávolságot biztosít, az alumínium ugyanis kilogrammonként 8 kWh energiát képes tárolni.
A könnyűfémből a levegő oxigéntartalmának felhasználásával keletkezik alumínium-oxid, az eljárás során pedig elektromos energia szabadul fel. A többek között ezüstöt tartalmazó katalizátor mellett víz is kell a reakcióhoz, és a Phinergy társaság állítólag éppen ebben ért el áttörést: sikeresen oldották meg a szén-dioxid kizárását a folyamatból. A Phinergy azt állítja, hogy már meg is állapodott egy nagy gyártóval a technológia átadásáról, 2017-ben jelenhet meg sorozatgyártásban. Addig még sok időnk van, de csak reménykedjünk ,hogy a kutatók ezúttal tényleg kifejtesztettek valamit és nem csak a szokásos mézes madzagot kapjuk.