Októberben a Párizsi Autószalonon egy tanulmány-modell bemutatásával lebbenti fel a fátylat a nagy titoktartással övezett villanyautó-platformjáról a Daimler. A cégnek pontos elképzelése van arról, mit szeretne elérni.
Hogy mindenki a Tesla trónfosztását akarja elérni, az talán nem túl meglepő, hiszen Elon Muskék jelenleg utcahosszal vezetnek a későn ébredő autógyártók előtt. Az amerikai cég Model S luxusszedánja mellett már a Model X kiadásával is jelezte: az egész piacot le akarja fedni, a néhány hónapja bejelentett Model 3-at pedig úgy viszik a vásárlók, mint a cukrot. Ezek után nem csoda, hogy az autógyártók igyekeznek minél radiáklisabb tervet készíteni arra, hogyan törjenek be és hasítsanak ki minél nagyobb szeletet az elektromosautó-piacból. A Mercedes korábban már jelezte, a Párizsi Autószalonra már egy igazi különlegességgel készül, most pedig további stratégiai terveket is hallhattunk a Daimlertől.
“A struktúra felállt, a szakembergárda dolgozik, munkájuk első eredményei lépésről lépésre meg fognak jelenni az utakon” – fogalmazott Thomas Weber fejlesztési igazgató. A szakember szerint a Mercedes-Benznek a Tesla új SUV modelljére adott válasza még ebben az évtizedben kereskedelmi forgalomba kerül, összesen pedig négy elektromos autóval jönnek majd ki 2020-ig. Muszáj is, hiszen a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche már bemutatták az 500 kilométeres hatótávúra igért koncepcióikat: a Porsche Mission E igen ígéretes paraméterekkel rendelkezik, de az Audi E-Tron Quattro sem lesz gyenge gép.
A teljes cikk itt olvasható.