Két Tesla S-t ér már a Renault elektromos kocsija

Az európai eladási statisztikák szerint továbbra is drasztikusan emelkedő pályán az elektromos és a hibrid autók térnyerése. Ha így megy, májusban átlépik az eddig bűvösnek tekintett 1 százalékos határt, és a francia és német gyártók pedig leléphetik a távol-keleti darabszámokat.

Elektromos járművekből 2015 áprilisában összesen 11.500 darabot adtak el a hivatalosan is elérhető statisztikák szerint, és bár ez nem tűnik soknak, az egy évvel korábbi adatot ezel a piac máris 40 százalékkal felülírja – írta meg az EV-sales blogja. Az elektromos és plug-in hibrid elektromos járművek ezzel a 0,98 százalékos piaci részarányig jutottak a nyilvántartásba vett autók eu-s pacán. Az igazi meglepetés azonban nem ez, hanem amit a Renault Zoe művel: összesen 1728 darab talált gazdára, míg a Tesla zászlóshajójának számító Model S-ből ennek kevesebb mint a fele, , 856, az “ősnek” tekintett Toyota Priusból pedig csak 48 darab.

A képzeletbeli dobogóra – ahogyan korábban is, odafért a Mitsubishi Outlander hibridje (1700 db) és kiebb meglepetésre a Nissan Leafet (978 db) leszorította onnan a Volkswagen e-Golf (1022 db). Ráadásul a WV-nél megérezték a piac pozitív rezdulsét, és a Golfból a GTE verzió is beérni látszik: az áprilisi 736 eladott jármű azt jelenti, hogy az idén értékesített 2739 GTE a rangsor 22 helyéről (egyelőre) a 7. pozícióig lőtte magát előre.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Nem teljesült tavaly az elektromos autók piaci részarányára megszabott brit előírás

Az eladások jelentős emelkedése ellenére nem teljesült tavaly az elektromos autók minimálisan elérendő piaci részarányára megszabott brit kormányzati előírás. A brit közlekedési miniszter ugyanakkor hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy 2030-tól nem lehet belsőégésű motorral működő új személyautókat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.