Kettő az egyben: esővízgyűjtő és buszmegálló

Nem örülnek a napokban San Francisco lakosai. Az elmúlt napok meglehetősen esősek voltak, az előrejelzések pedig további csapadékot jósolnak.

Ez azt jelenti, hogy az új, napelemes buszmegállók nem szuperálnak túl jól. Ilyenkor, mikor a víz a dombos, lankás utakon zúdul le, egészen a sós öblökig (ahelyett, hogy felhasználhatnák azt), ekkor sajnálják csak igazán a kaliforniaiak, hogy nem rendelkeznek a Ramesh Kanth általt tervezett buszmegállókkal. Ugyanis Kanth úgy tervezte azokat, hogy képesek legyenek az esővíz betakarítására.

Az eső ugye a tetőre hullik, de a csatornázásnak hála egyenesen a földbe vezethető. Természetesen van néhány tervezési kérdés, mint hogy milyen gyorsan telne meg az eső vízgyűjtő, és folyna tovább a csatornákon, mivel időbe telik, mire átszivárog a talajba. A vízvezetékeknek elég mélyre kell kerülniük annak biztosítása érdekében, hogy a víz valóban a talajba jusson.

Az ötlet sok munkát igényel, de a szerkezet koncepciója jó ötlet. Nem veszik el ez az értékes erőforrás, a víz. Ez egy olyan ötlet, melyet nem bánnánk, ha tovább fejlődne, hiszen a vízhiány egyre nagyobb probléma, így az esővízgyűjtés meglehetősen fontos kérdés.

Ajánlott tartalom

Meddig működik hatékonyan egy napelemes rendszer?

Franciaország legrégebbi fotovoltaikus rendszerén végzett tesztek szerint a napelemmodulok 31 év után is a kezdeti teljesítményük 79,5 százalékát termelik.