Kettő az egyben: esővízgyűjtő és buszmegálló

Nem örülnek a napokban San Francisco lakosai. Az elmúlt napok meglehetősen esősek voltak, az előrejelzések pedig további csapadékot jósolnak.

Ez azt jelenti, hogy az új, napelemes buszmegállók nem szuperálnak túl jól. Ilyenkor, mikor a víz a dombos, lankás utakon zúdul le, egészen a sós öblökig (ahelyett, hogy felhasználhatnák azt), ekkor sajnálják csak igazán a kaliforniaiak, hogy nem rendelkeznek a Ramesh Kanth általt tervezett buszmegállókkal. Ugyanis Kanth úgy tervezte azokat, hogy képesek legyenek az esővíz betakarítására.

Az eső ugye a tetőre hullik, de a csatornázásnak hála egyenesen a földbe vezethető. Természetesen van néhány tervezési kérdés, mint hogy milyen gyorsan telne meg az eső vízgyűjtő, és folyna tovább a csatornákon, mivel időbe telik, mire átszivárog a talajba. A vízvezetékeknek elég mélyre kell kerülniük annak biztosítása érdekében, hogy a víz valóban a talajba jusson.

Az ötlet sok munkát igényel, de a szerkezet koncepciója jó ötlet. Nem veszik el ez az értékes erőforrás, a víz. Ez egy olyan ötlet, melyet nem bánnánk, ha tovább fejlődne, hiszen a vízhiány egyre nagyobb probléma, így az esővízgyűjtés meglehetősen fontos kérdés.

Ajánlott tartalom

Újabb közvetlen légijárat indul Budapest és Szöul között

A Budapest és Szöul közötti közvetlen légijárat indítása kihatással lehet egész Magyarország gazdasági teljesítményére, a magyar-dél-koreai kapcsolat fizikailag is szorosabbá válása megteremti a lehetőséget a kétoldalú együttműködés sikertörténetének folytatására - közölte a tárca tájékoztatása szerint hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.