Tizenöt év óta először csökkent 2009-ben Magyarországon a csomagolási hulladékok mennyisége, miközben a szelektív visszagyűjtés és újrahasznosítás arányát is sikerült valamelyest növelni - hangzott el az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. 2009-es eredményeit ismertető budapesti sajtótájékoztatón pénteken.

Kevesebb hulladékból több hasznosult 2009-ben

Tizenöt év óta először csökkent 2009-ben Magyarországon a csomagolási hulladékok mennyisége, miközben a szelektív visszagyűjtés és újrahasznosítás arányát is sikerült valamelyest növelni – hangzott el az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. 2009-es eredményeit ismertető budapesti sajtótájékoztatón pénteken.

A szelektív hulladékgyűjtést országos szinten koordináló ÖKO-Pannon partnerei 2009-ben 569 ezer tonna csomagolási hulladékot bocsátottak ki, 57 ezer tonnával kevesebbet, mint egy évvel korábban. A csökkenés környezetvédelmi szempontból üdvözlendő, gazdasági szempontból azonban egyértelműen a válság hatását mutatja – mondta Viszkei György, az ÖKO-Pannon ügyvezető igazgatója.
A szelektív gyűjtés és újrahasznosítás aránya eközben 57-ről 58 százalékra nőtt, nagyrészt a lakossági gyűjtési eredmények javulásának köszönhetően – hangsúlyozta Viszkei György.

A lakosság 2009-ben 51.300 tonna csomagolási hulladékot gyűjtött szelektíven, 1.700 tonnával többet, mint az előző évben. Mindezt ráadásul úgy, hogy közben számottevően csökkent az összes hulladék mennyisége – emelte ki az ÖKO-Pannon ügyvezető igazgatója. A lakossági szelektív gyűjtés aránya így 15,5 százalékra nőtt.
Viszkei György elmondta: bár kis mértékben, de emelkedett, 2009 végére 5,1 millióra azok száma, akiknek lehetőségük van arra, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot, mert lakhelyükön biztosított ehhez az infrastruktúra.
A kedvező lakossági tendenciák további erősítése érdekében az ÖKO-Pannon pénteken elindította eddigi legnagyobb környezetvédelmi szemléletformáló kampányát is. Az újrahasznosítással mindenki nyer című, március végéig tartó akció a szelektív gyűjtés népszerűsítése mellett új elemként a hulladék-megelőzés fontosságára is felhívja a figyelmet – mondta Viszkei György.
A Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) keretében futó, 143,5 millió forint uniós támogatással megvalósuló program törzsét egy intenzív reklámkampány adja, amely televízió- és rádiócsatornákon, a nyomtatott sajtóban, valamint óriásplakátokon is látható-hallható lesz.
Végh Zsolt, a kampány részét alkotó reklámfilmek rendezője elmondta: a sokkolás helyett inkább a pozitív üzenetekre helyezték a hangsúlyt, hiszen céljuk az volt, hogy a “szelektív gyűjtés kultúránk részévé váljon”.

Ajánlott tartalom

Még nem késő megmenteni a nyugat-antarktiszi jégtakarót egy tanulmány szerint

Egy új kutatás szerint megelőzhető a nyugat-antarktiszi jégtakaró összeomlása a Ross-tenger térségében, ha sikerül betartani a globális üvegházhatású gázkibocsátás korlátozását.