Kevesen állnak át elektromos autóra

Drágák és nehézkes az elektromos autók töltése Magyarországon, ráadásul keveset lehet velük egy töltéssel megtenni – holott sok kedvezmény is jár velük, sok helyen a buszsávban mehetnek.

Száz zöld rendszámot adnak ki havonta átlagban Magyarországon: január végén még csak 361 zöld rendszámú autó közlekedett az országban, jelenleg már 932 – írja a Világgazdaság hétfői számában a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának közlésére hivatkozva. A legtöbb zöld rendszámot Budapesten és Pest megyében adták ki. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a lapnak azt mondta, hogy a zöld rendszámok iránt mutatkozó csekély érdeklődés azzal magyarázható, hogy ma még drágák a villanymotoros járművek, és hiányzik a megfelelő töltőinfrastruktúra-hálózat is. Az elektromos autók hatótávolsága ma még kicsi, egy töltéssel legfeljebb 100-130 kilométert tudnak megtenni.

A kormány és önkormányzatok különféle ösztönzőkkel segítik a járművek elterjedését, így például egyes városokban ingyen lehet parkolni velük, használhatják a buszsávot, ingyen lehet tölteni őket, és adókedvezményt is kapnak. A cél, hogy 2020-ra több tízezer elektromos autó legyen Magyarországon, de ehhez addig még sok pénzt kell a rendszerbe befektetni – hangsúlyozta Erdélyi Péter elnök.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.