Úgy néz ki, villanyautós ígéret földjén, Kaliforniában újfajta problémák kezdenek kialakulni abból adódóan, hogy a töltőhálózat nem bővül elég gyorsan. Jelenleg már tíz elektromos autó jut egy villanyautó-töltőre, és ez bizony fura helyzeteket szül.

Kezdődik a villanyautó-háború?

Úgy néz ki, villanyautós ígéret földjén, Kaliforniában újfajta problémák kezdenek kialakulni abból adódóan, hogy a töltőhálózat nem bővül elég gyorsan. Jelenleg már tíz elektromos autó jut egy villanyautó-töltőre, és ez bizony fura helyzeteket szül.

A The New York Times írása szerint egyre gyakoribb jelenség, hogy egyes villanyautó-használók egyszerűen kihúzzák egymás autóját a töltőből, ha nem találnak maguknak üres csatlakozót. Így viszont nagyon kellemetlen helyzetbe kerülhez az, akinek az autóját kihúzták, hisz még az is lehetséges, hogy a munkanap végén egyszerűen nem jut haza. Ebből persze egyre gyakrabban alakul ki szóváltás, feszültség, kellemetlenség.

Pedig egyelőre nincs is olyan sok villanyautó Kaliforniában. Összesen mintegy 15 ezer példány fut az utakon, ami össze sem mérhető a benzines autók számával, bár még így is itt használják a legtöbb ilyen járművet, hisz az egész Egyesült Államokban 33 ezer elektromos személyautót használnak összesen. Persze a villanyautó-használóknak nem csak egymással kell megküzdeniük a nyilvános konnektorokért, de azokkal a hagyományos autókat használókkal is, akik zsúfoltabb helyeken simán a töltőoszlop mellé parkolnak.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.