A kínai kormány februárban elfogadta azt a tervet, amely segítségével a piacvezető pozíció megvalósítható.
A New York Times szerint az ország, mint a világ második legnagyobb üvegházhatást okozó gázok kibocsátója, ezzel felelősségét is elismeri. A belső égésű motorok piacán elmarad Japán és az Egyesült Államok mögött, ez is ösztönözhette a vezetőket, hogy egy fejlődő, a jövő piaci lehetőségeit kiaknázni képes területre koncentráljanak.
A támogatások az elektromos autók formatervezése terén már eddig is gyors növekedést mutatott, most a termelést is ösztönzik. Sőt, 8800$-os hozzájárulást is felajánlottak a taxi vállalatoknak és 13 város önkormányzatának, ha elektromos vagy hibrid gépjárműveket vásárolnak. Továbbá az állami villamosenergia-hálózat elrendelte, hogy elektromos töltőállomásokat létesítsenek Peking, Sanghaj és Tianjin városában.
A cél félmillió elektromos vagy hibrid autó gyártása 2011 végéig. Az elektromos autók jobban megfelelnek a kínai nagyvárosok életviteléhez, hiszen a lakosok többsége csak ritkán hagyja el a várost, a munkába jutáshoz használják a kocsijukat, és a zsúfolt közlekedés miatt a sebesség is korlátozott.