Kína az elektromos és hibrid autók piacvezetője kíván lenni

A kínai kormány februárban elfogadta azt a tervet, amely segítségével a piacvezető pozíció megvalósítható.

A New York Times szerint az ország, mint a világ második legnagyobb üvegházhatást okozó gázok kibocsátója, ezzel felelősségét is elismeri. A belső égésű motorok piacán elmarad Japán és az Egyesült Államok mögött, ez is ösztönözhette a vezetőket, hogy egy fejlődő, a jövő piaci lehetőségeit kiaknázni képes területre koncentráljanak.
A támogatások az elektromos autók formatervezése terén már eddig is gyors növekedést mutatott, most a termelést is ösztönzik. Sőt, 8800$-os hozzájárulást is felajánlottak a taxi vállalatoknak és 13 város önkormányzatának, ha elektromos vagy hibrid gépjárműveket vásárolnak. Továbbá az állami villamosenergia-hálózat elrendelte, hogy elektromos töltőállomásokat létesítsenek Peking, Sanghaj és Tianjin városában.

A cél félmillió elektromos vagy hibrid autó gyártása 2011 végéig. Az elektromos autók jobban megfelelnek a kínai nagyvárosok életviteléhez, hiszen a lakosok többsége csak ritkán hagyja el a várost, a munkába jutáshoz használják a kocsijukat, és a zsúfolt közlekedés miatt a sebesség is korlátozott.

Ajánlott tartalom

Romániában az idén várhatóan 10 százalékkal nő az új járművek eladása az autógyártók becslése szerint

Romániában várhatóan 10 százalékkal 140 ezerre fog nőni az új eladott járművek száma az idén a tavalyi évhez képest - közölte csütörtökön a romániai autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA).