Kína vezeti az elektromos autók eladásának listáját

Világszerte 6,2 millió elektromos járművet (EV) értékesítettek az idei első fél évben, ami 49 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit – áll a Canalys szingapúri piackutató cég jelentésében.

A vállalat honlapjára hétfőn fölkerült adatok szerint a szárazföldi Kína volt messze a legnagyobb piac, ahol 3,4 millió elektromos járművet adtak el az első hat hónapban, ami a globális elektromos járműértékesítés 55 százaléka. Kínában a növekedési ütem az idei első fél évben 43 százalékra lassult a tavalyi első fél évi kiugróan nagy, 118 százalék bővülés után. Jason Low, a Canalys vezető elemzője szerint “Kínában az elektromos járműtámogatási rendszer zavarokat, bizonytalanságot és árháborút okozott”. Hozzátette: annak ellenére, hogy Kínában az elektromos járművek hatalmas választéka áll rendelkezésre, egyetlen modellnek sincs 10 százaléknál nagyobb piaci részesedése. A BYD a vezető elektromos autómárka Kínában.

Európa volt az elektromos járművek második legnagyobb piaca 24 százalékos globális részesedéssel és 1,5 millió eladási számmal az idei első fél évben. Európában az elektromos járművek eladásának éves növekedése 34 százalékra gyorsult a tavaly első fél évi 9 százalékos bővülés után. Az Egyesült Államok jócskán lemaradt az elektromos járművek értékesítésében, 850 ezer eladott EV-járművel a globális piaci részesedése 13 százalék volt. A Canalys azzal számol, hogy tavalyhoz képest 39 százalékkal több, 14 millió elektromos járművet értékesítenek idén a világon.

Ajánlott tartalom

NGM: fókuszban a magyar járműipari beszállítók, szintet lépett a magyar-kínai elektromos járműipari együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal - tájékoztatta az MTI-t a tárca szerdán.