Eddigi legnehezebb szakaszát teljesítette hétfőn világ körüli útján a Solar Impulse 2 napelemes repülőgép, amely Mianmarból a délnyugat-kínai Csonkingba érkezett.
Eddigi legnehezebb szakaszát teljesítette hétfőn világ körüli útján a Solar Impulse 2 napelemes repülőgép, amely Mianmarból a délnyugat-kínai Csonkingba érkezett. A kizárólag napenergiával működő repülő tíznapos várakozásra kényszerült Mianmarban a Kínában uralkodó kedvezőtlen időjárási körülmények miatt. Az út mostani szakasza 1375 kilométeres távot tett ki, amelyet több mint 20 óra alatt teljesített a repülőgép. A napelemes repülőgép érkezése idejére – kínai idő szerint kedd éjszaka – teljesen lezárták a légi forgalom elől Kína egyik legforgalmasabb repülőterét.
A repülőgépet ezúttal Bertrand Piccard vezette. A napcellák egyikének meghibásodása miatt a repülő az amúgy rendelkezésre álló energia 98 százalékával gazdálkodhatott. A technikai gondot nem tudták Mianmarban orvosolni, nem lehet ugyanis egyetlen cellát kicserélni, egyszerre nyolchoz kell hozzányúlni ahhoz, hogy elvégezzék a javítást. A gép kedden már továbbindul a kelet-kínai Nancsingba, ahol elvégzik a szükséges javításokat, mielőtt nekivágnának a Csendes-óceán átrepüléséhez az Egyesült Államok irányába.
Az út során Piccard azt jelentette, hogy heves szél és sok felhő nehezíti a repülést, emiatt és a hegyek miatt magasan a felhők fölött kell repülnie. A kínai határ átlépéskor egy fotót is küldött, amint elfogyasztja ebédjét 7300 méteres magasságban. A magas hegycsúcsok fölött repülve kétszer is használnia kellett oxigénmaszkját. A Solar Impulse 2 március 9-én indult el Abu-Dzabiból 35 ezer kilométeres világkörüli útjára. A napelemes repülőgépet két másik hagyományos repülőgép – egy ATR-72-es és egy Iljusin-76-os – kíséri útján, ezek a gépek szállítják a szükséges berendezéseket és felszereléseket és a mintegy 70 fős kiszolgáló stábot.