A Nissan Leaf arizonai vevői arra panaszkodnak, hogy a helyi, forró időjárás miatt gyorsabban merül a villanyautó akkumulátora. A japán gyártó vizsgálja az eseteket.
Elégedetlenek a Nissan Leaf akkumulátorával az arizonai vevők. Öten is hivatalos panaszt nyújtottak be a gyártóhoz arra hivatkozva, hogy az elektromos motort tápláló áramforrás az ígértnél jóval gyorsabban veszít kapacitásából az államot jellemző forró időjárási körülmények között, írja az origo.hu. Az egyik vásárló egy feltöltéssel már csak 70 kilométert tud megtenni a tavalyi 145 helyett, míg egy másik vevő szerint az akkumulátor állapotát jelző 12 LED közül három már egyáltalán nem világít. Hasonló panaszok más, az átlagosnál melegebb időjárású államokban sem ritkák, Texasból és Kaliforniából is érkeztek ilyen jelzések.
A Nissan hivatalos állásfoglalásában az áll, hogy tud a problémáról, külön-külön tanulmányozza az eseteket és gyűjt adatokat a vásárlók tapasztalatairól. A japán gyártó állítja, hogy a Leaf akkumulátora öt év használat után is nyolcvanszázalékos állapotban marad, minden kapacitásvesztéssel kapcsolatos esetet elszigeteltnek tart. Ugyan a Nissan elismeri, hogy a nagy hőség “nem barátja” az akkumulátoroknak, az országban forgalmazott Leafek telepeit nem tartotta szükségesnek hőmérséklet-szabályzó rendszerrel felszerelni. Ennek hiánya miatt már két évvel ezelőtt is kapott jelzéseket a Nissan. Amerikában csak a Leaf akkumulátorának teljesítményére vállal garanciát a Nissan, a kapacitásra nem.