A teherautó-gyártók közül a svédek a legaktívabbak az alternatív üzemanyagok felhasználásának terén. A Volvo és a Scania mintha versengenének, hogy ki tudja felüllicitálni a másikat, ha a gázos vagy alkoholos meghajtásról van szó.

Kizárólag etanollal szállít a Scania

A teherautó-gyártók közül a svédek a legaktívabbak az alternatív üzemanyagok felhasználásának terén. A Volvo és a Scania mintha versengenének, hogy ki tudja felüllicitálni a másikat, ha a gázos vagy alkoholos meghajtásról van szó.

Az utóbbi új húzása, hogy a gyártáshoz szükséges szállítmányozási feladatokat csak és kizárólag bioetanollal hajtott teherautók végzik ezentúl, írja a kamionhirek.hu. A Scania érintett üzeme a svédországi Södertälje-ben található. A járművek feladata pedig a részegységek különböző gyáregységek közötti szállítmányozása. Ezzel a lépéssel a műveletek éves CO2 kibocsátása 70%-al csökken, ez a mennyiség pedig 12 háztartás szén-dioxid kibocsátásának felel meg. A felhasznált nyolc teherautót a Scania Transport Laboratory leányvállalat üzemelteti. Természetesen ez nemcsak a környezetvédelemről szól, lényegében egy éles tesztlehetőség a gyártó számára, ennek segítségével pedig még tovább fejleszthetik a meglévő technikát. A gyártónak egyébként vannak ötletei az alternatív üzemanyagok népszerűsítésére – hiszen a megfelelő infrastruktúra nélkül mit sem ér a technika –, Södertälje-ben még idén nyilvános üzemanyagtöltő állomást szándékoznak nyitni, ahol RME, E95 és biogáz áll majd mindenki rendelkezésére.

Ajánlott tartalom

Megnyitották a BMW debreceni „tehetség gyárát”

TalentFactory - "tehetség gyár" - kezdte meg a működését a BMW Group Gyár Debrecen duális szakképzési programja keretében - jelentették be a gyár és a város vezetői a sajtótájékoztatón.