Környezetbarát kávét árul a punk zenekar

A kilencvenes és a kétezres évek egyik legnépszerűbb pop punk zenekara, a Green Day teljesen új területen mutatkozik be: a frontember Billy Joe Armstrong és a basszusgitáros Mike Dirnt saját kávémárkát alapítottak.

A két kávérajongó zenész már egy évtizede hozatott be az USA-ba magának és családjának fair trade-kávét, amikor úgy döntöttek, inkább belevágnak az üzletbe maguk. Az Oakland Coffee-ra keresztelt márka különlegessége (azon kívül hogy fair trade), hogy környezetbarát, teljesen lebomló tasakban van kávé. Armstrong és Dirnt 2 millió dollárt fektettek ennek kifejlesztésébe. A lebomló tasak egyébként egy hasznos újítás, mivel a nem újrahasznosítható kávétasakok és kapszulák komoly környezeti terhelést jelentnek: az Oakland Coffee bemutatkozó sajtóközleményében 18 ezerre tette a világon egy perc alatt kidobott kávétasakok számát, írja az index.hu.

Ajánlott tartalom

MOHU: a hulladékudvarokon is leadható a konyhai élelmiszer-hulladék

A MOHU a konyhai élelmiszer-hulladék tesztjelleggel elindított, házhoz menő gyűjtése mellett egyes hulladékudvarokban is lehetővé tette az ilyen anyagok leadását; a szolgáltatás 33 helyszínen már elérhető, és az érintett hulladékudvarok száma folyamatosan bővül - közölte a vállalat kedden az MTI-vel.