Környezetbarát nagysebességű vonatot fejlesztenek Kínában

Környezetbarát energiaforrások kombinálásával működő nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég – írja a sina.com hírportál.

A hibrid vonatoknak elektromos áramszedőjük, akkumulátoruk és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd energiát a működéshez – jelentette be a fejlesztő China CNR vállalat. A zöld vonatok kategóriájukban úttörőnek számítanak, s várhatóan 2015 őszén kerülhetnek forgalomba. A cég tájékoztatása szerint a járművek a hagyományos nagysebességű társaiknál némiképp lassabbak lesznek, óránként átlagosan 160 kilométeres sebességgel száguldanak majd.

Az új vonatok a kínai kormány környezetvédelmi programjának fontos részét jelenthetik. Azok nem az elmúlt években forgalomba állított modern, óránként 300 kilométernél is gyorsabb szerelvényeknek jelentenek versenyt, sokkal inkább a hagyományos vonatokat válthatják fel idővel, hozzájárulva ezzel az állomány modernizálásához. Ez rendkívüli ütemben halad: Kína 2007-ben kezdett nagysebességű vonathálózatának kifejlesztésébe, s 2012 végére már több mint 100 kínai várost kapcsolt be a rendszerbe, napi 1,33 millió főt szállítva országszerte. A 2007-2010 közti időszak nagyarányú fejlesztése 2011-ben érezhetően lelassult, elsősorban a 40 halálos áldozattal járó 2011 júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a járművek gyakori meghibásodása, biztonsági aggodalmak és a viszonylag alacsony kihasználtság miatt, 2012 elejétől ugyanakkor újra erőre kapott.

A kelet-ázsiai országban van ma a világ leghosszabb nagysebességű vonala, ez a tavaly decemberben átadott Peking-Kuangcsou szakasz, amely csaknem 2300 kilométeres. Kínában állítottak a világon elsőként magasan fekvő területen közlekedésbe nagysebességű vonatokat. A járművek különlegessége, hogy azok a legextrémebb időjárási viszonyokhoz, a mínusz 40 és plusz 40 Celsius fok közötti hőmérsékletekhez is képesek alkalmazkodni. Egy további rekordot is megdönthet Kína a jövőben, évek óta folyamatban van ugyanis a minden korábbinál gyorsabb vonatok kifejlesztése: ezek akár az 575 kilométeres óránkénti sebesség elérésére is képesek.

A közlekedési minisztérium korábbi bejelentése szerint a hálózat hosszát 2015 végére 18 ezer kilométerre kívánják növelni.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.