Már korábban beszámoltunk arról, hogy a tervek szerint a német Lufthansa Airbus A321-es gépeinek egyik hajtóműve a kerozin és a bioüzemanyag 50-50%-os keverékével üzemelne.
Természetesen az amerikaiak sem akarnak lemaradni, az USA haditengerészete sikerrel tesztelt alternatív üzemanyaggal működő vadászrepülőt. A tervezők elgondolása szerint a F/A-18 típusú Super Hornet úgyszintén 50-50 százalékos bioüzemanyag-keverékkel repülne. Ahogy a Lufthansa Airbusa, így a vadászrepülők között is ez lenne az első. Beszámolók szerint a GE F414 típusú turbólégcsavaros hajtóművel felszerelt vadászgép a közel egyórás tesztrepülés során semmi rendkívülit nem produkált, azaz teljes mértékben a várakozásoknak megfelelően működött. Teljesítménye semmiben nem tért el a hagyományos üzemanyaggal hajtott gépektől. Az új kezdeményezés nem egy egyedi esetet takar, az amerikai haditengerészet ugyanis 2020-ra energiaigényének felét alternatív forrásokból akarja fedezni. A legelső bioüzemanyaggal működő utasszállító repülő 2008-ben szállt fel, a Virgin Atlantic GE CF6 gépe Londonból Amszterdamba repült. Amerikában pedig egy évvel később, egy Boeing 737-es bizonyította az alternatív üzemanyag használhatóságát a légi közlekedésben.