Közel duplájára nőtt a brit elektromos autó piac 2022-ben

Nagy-Britanniában 24,4 százalékkal, 85 ezer 657-re nőtt az új autók eladása augusztusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a 13. egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján kedden közzétett adatokból.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 18,1 százalékkal, 3647-re csökkent, piaci részesedésük 4,3 százalékra zsugorodott a tavaly augusztusi 6,5 százalékról. Augusztusban 34 ezer 756 új benzinüzemű autót adtak el, ez 9,8 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 46 százalékról 40,6 százalékra zsugorodott. A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 72,3 százalékkal, 17 ezer 243-ra emelkedett, a piaci részesedésük pedig 14,5 százalékról 20,1 százalékra nőtt. A hibrid hajtású (HEV) autókból 8551 talált vevőre a múlt hónapban, 6,8 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük viszont a tavaly augusztusi 11,6 százalékról 10 százalékra csökkent. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 70 százalékkal, 6601-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 5,6 százalékról 7,7 százalékra emelkedett.

Az idei első nyolc hónapban 1 millió 179 ezer 298 új autót értékesítettek, 20 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 17,5 százalékkal csökkent 46 ezer 790-re, a benzines autóké 13 százalékkal, 490 ezer 483-ra nőtt. A BEV autók értékesítése 40,5 százalékkal, 193 ezer 221-re emelkedett, a HEV autóké 27,5 százalékkal, 144 ezer 542-re bővült, a PHEV autóké pedig 30,4 százalékkal, 80 ezer 458-ra nőtt.

Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán augusztusban a legkeresettebb új autó a Ford Puma volt 2336 eladott darabszámmal, amelyet a Tesla Model Y (2313), a Vauxhall Corsa (1941) és a Ford Kuga (1779) követett. Az idei első nyolc hónapban a legkelendőbb autó szintén a Ford Puma (29 ezer 225) volt, majd a Vauxhall Corsa (25 ezer 692), a Tesla Model Y (24 ezer 148) és a Nissan Qashqai (24 ezer 017). Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035. Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 614 ezer 063 új autót adtak el, két százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai volt 42 ezer 704 eladott járművel, amelyet a Vauxhall Corsa (35 ezer 910) és a Tesla Model Y (35 ezer 551) követett.

Tavaly a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 267 ezer 203 kelt el, ami 40,1 százalék növekedés 2021-hez képest. A hibrid hajtású autókból (HEV) az eladás 27,6 százalékkal, 187 ezer 948-ra emelkedett, ugyanakkor a PHEV-autók eladási száma 11,5 százalékkal, 101 ezer 414-re esett. Az új autók között tavaly a dízel üzemelésűek piaci aránya 5,1 százalékra esett az előző évi 8,2 százalékról, a benzines autóké pedig 46,3 százalékról 42,3 százalékra zsugorodott, miközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 11,6 százalékról 16,6 százalékra emelkedett, a hibrid-elektromosoké (HEV) 8,9 százalékról 11,6 százalékra nőtt, miközben a PHEV hajtásúaké 7 százalékról 6,3 százalékra csökkent. Tavaly a legkelendőbb elektromos autó a Tesla Model Y volt, 35 ezer 551 ilyen jármű kelt el. A második legkeresettebb a Tesla Model 3 (19 ezer 071), a harmadik pedig a Kia e-Niro volt (11 ezer 197).

Ajánlott tartalom

Csődbe ment egy amerikai elektromos autógyártó

Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromos autógyártó alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését - számolt be a The Wall Street Journal.