Lassabban töltenek a kínai Teslák?

Napjainkra már nem csak a felszereltségi szintek, hanem a gyártás helye alapján is megkülönböztethetjük az Európába érkező Model 3-asokat.

Az Egyesült Államokból, azaz a gyártó hazájából származó modellek mellett ugyanis megkezdték a kínai Gigafactory-ben készült autók importálását is a kontinensünkre, amelyek valamelyest eltérnek az eddig megszokott példányoktól. A főbb különbség, hogy a Kínában készült Model 3-asokba a Tesla nem a megszokott lítium-nikkel-kobalt-alumínium akkumulátort (NCA), hanem lítium-vas-foszfát (LFP) összetételű energiatárolókat szerel, melyek kevésbé jól használják ki a rendelkezésükre álló helyet. Az eredmény így tehát egy kisebb energiasűrűségű csomag, amelyet a Tesla úgy kompenzál, hogy nagyobb, és ezzel együtt nehezebb akkumulátorokat szerel a kínai Model 3-asokba, írta a teslasok.hu. A dolognak azonban nem csak rossz oldala van. Az akkumulátor bár nagyobb és nehezebb, a Tesla túllőtt az azonos modellekbe kerülő NCA akkumulátorokon, és így a Kínai Model 3-asok 10-30 km-rel magasabb hatótávval büszkélkedhetnek. Emellett az LFP akkumulátorok előnye, hogy bátran 100%-ig tölthetjük őket, gond nélkül, míg az NCA akkumulátorok esetében a Tesla nem ajánlja a 80% feletti töltést.

Ezek voltak azok a különbségek, amelyekről eddig tudomásunk volt, ám most, hogy befutottak az első tesztjei a kínai Model 3-asoknak, kiderült, hogy más területeken is alulmaradnak az LFP akkumulátorok. Egyrészt, az új tulajdonosok egyáltalán nincsenek megelégedve a töltési sebességgel. Ahogyan azt az alábbi videó megmutatja, a csúcs 116 kW volt, amelyről igen gyorsan visszazuhant a töltés sebessége.

Ráadásul hidegben az akkumulátorok kapacitásával is gond van, hisz az LFP összetétel sokkal érzékenyebb az alacsony hőmérsékletre, mint a Tesla NCA akkumulátorai. Egy vásárló elmondása szerint a 420 km-es hatótávot jelző Model 3-asában 241 kilométer után már csak 5%-os töltöttséget jelzett az energiatároló.

A TheDriven portál szerint a Tesla egyik értékesítője is bevallotta, hogy a lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyorsan veszítenek a kapacitásukból télen, éppen ezért Kínában sokan inkább, ha van rá lehetőségük, a korábban gyártott Model 3-asokat választják, amelyek még NCA akkumulátorokkal voltak felszerelve, hiszen azt jobbnak vélik az új összetételnél.

Ajánlott tartalom

Új, nagy teljesítményű villámtöltők segítik az elektromos autók gyors töltését nyolc városban

Tovább bővíti közös elektromosautó-töltőhálózatát az ALDI Magyarország és az E.ON.