Napjainkra már nem csak a felszereltségi szintek, hanem a gyártás helye alapján is megkülönböztethetjük az Európába érkező Model 3-asokat.
Az Egyesült Államokból, azaz a gyártó hazájából származó modellek mellett ugyanis megkezdték a kínai Gigafactory-ben készült autók importálását is a kontinensünkre, amelyek valamelyest eltérnek az eddig megszokott példányoktól. A főbb különbség, hogy a Kínában készült Model 3-asokba a Tesla nem a megszokott lítium-nikkel-kobalt-alumínium akkumulátort (NCA), hanem lítium-vas-foszfát (LFP) összetételű energiatárolókat szerel, melyek kevésbé jól használják ki a rendelkezésükre álló helyet. Az eredmény így tehát egy kisebb energiasűrűségű csomag, amelyet a Tesla úgy kompenzál, hogy nagyobb, és ezzel együtt nehezebb akkumulátorokat szerel a kínai Model 3-asokba, írta a teslasok.hu. A dolognak azonban nem csak rossz oldala van. Az akkumulátor bár nagyobb és nehezebb, a Tesla túllőtt az azonos modellekbe kerülő NCA akkumulátorokon, és így a Kínai Model 3-asok 10-30 km-rel magasabb hatótávval büszkélkedhetnek. Emellett az LFP akkumulátorok előnye, hogy bátran 100%-ig tölthetjük őket, gond nélkül, míg az NCA akkumulátorok esetében a Tesla nem ajánlja a 80% feletti töltést.
Ezek voltak azok a különbségek, amelyekről eddig tudomásunk volt, ám most, hogy befutottak az első tesztjei a kínai Model 3-asoknak, kiderült, hogy más területeken is alulmaradnak az LFP akkumulátorok. Egyrészt, az új tulajdonosok egyáltalán nincsenek megelégedve a töltési sebességgel. Ahogyan azt az alábbi videó megmutatja, a csúcs 116 kW volt, amelyről igen gyorsan visszazuhant a töltés sebessége.
Ráadásul hidegben az akkumulátorok kapacitásával is gond van, hisz az LFP összetétel sokkal érzékenyebb az alacsony hőmérsékletre, mint a Tesla NCA akkumulátorai. Egy vásárló elmondása szerint a 420 km-es hatótávot jelző Model 3-asában 241 kilométer után már csak 5%-os töltöttséget jelzett az energiatároló.
A TheDriven portál szerint a Tesla egyik értékesítője is bevallotta, hogy a lítium-vas-foszfát akkumulátorok gyorsan veszítenek a kapacitásukból télen, éppen ezért Kínában sokan inkább, ha van rá lehetőségük, a korábban gyártott Model 3-asokat választják, amelyek még NCA akkumulátorokkal voltak felszerelve, hiszen azt jobbnak vélik az új összetételnél.