Láttad már a 600 millió forintos elektromos hajót?

Az elektromos járművek alatt ma már nem csupán az autókat, motorokat vagy éppen buszokat értjük, az alternatív megoldások a vízi közlekedést is elérték.

50%-os állami támogatás napelemes rendszerekre. Kérjen itt ingyenes ajánlatot. 1 perc alatt megkapja az ajánlatot. (x)

Ezen a téren a Silent Yachts jár az élen: a vállalat már 11 hajót adott a tengereknek. Felgyorsítja elektromos katamaránjainak gyártását a Silent Yachts, a vállalat, melyre sokan csak a tengerek Teslájaként hivatkoznak – számol be az Electrek. A cég egyelőre tíz hajó megalkotásán dolgozik, ugyanakkor folyamatosan igyekeznek bővíteni a gyártási kapacitásukat. A cél az, hogy egy év alatt 12 katamaránt is elkészítsenek.

Ez elsőre nem tűnhet soknak, a hajógyártás azonban egyáltalán nem egyszerű feladat. A nagyobb járművek – mint amilyenek a Silent Yachts elektromos katamaránjai is – esetében ez fokozottan igaz.

A cég évekkel ezelőtt kezdte meg az elektromos hajók fejlesztését, melyeket immár három (16,7; 18,2; illetve 24,3 méteres) méretben kínálnak. A járművek energiaellátását teljes egészében napelemek, illetve akkumulátorok biztosítják, a katamaránok mérettől függően 10 vagy 26 kilowattos napelem-, illetve 150-532 kilowattos akkumulátor-rendszerrel szerelhetőek fel. Utóbbi több mint öt Tesla Model S kapacitásának felel meg. A Silent Yachts hajói teljes egészében zöld energiával működnek, a rendszert csak és kizárólag áram hajtja.

A vállalat eddig 11 darabot adott át, de azt tapasztalták, hogy egyre nő az igény termékeik iránt. A cég a közelmúltban Thaiföldön és Olaszországban is új gyárat nyitott, előbbi, a Bangkoktól 220 kilométerre fekvő telep Délkelet-Ázsia legnagyobb magánkézben lévő hajógyára. Utóbbi létesítményben a bővítés után akár évente 15 közepes méretű hajót is létrehozhatnak.

Az elektromos katamaránok a tehetősebbek számára készülnek, a luxuskörülményekért igen borsos árat kell fizetni. A Silent Yachts modelljei nagyjából 2 millió dollárnál (mintegy 606 millió forintnál) kezdődnek, igaz, ez nem számít jelentős összegnek a hasonló adottságú, de hagyományos rendszerrel üzemeltetett hajók értékéhez képest.

Ajánlott tartalom

A zöld hidrogén fogja meghódítani Ázsiát?

Az elkövetkező évek a zöld hidrogén előretöréséről szólhatnak, meglepő módon ugyanakkor az Egyesült Államok, legalábbis a döntéshozatal szintjén, nem áll az élen ezen a területen.