A holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet ellenőrei lefoglaltak 3500, Kínából importált elektromos kerékpárt, mivel azok veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen jellegű közlekedési eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak – idézte a felügyelet közleményét a Dutchnews hírportál hétfőn.
Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)
A vaskos, széles gumiabroncsokkal ellátott kétkerekű járműveket (fatbike-okat) elektromos kerékpárként árulták “rendkívül alacsony áron”, de műszaki képességeik egy kis segédmotoros kerékpáréval (mopedéval) egyenlőek – áll az ellenőrök sajtóközleményében. Hollandiában – ahol a kétkerekű járművek mindennapos használata nagyon elterjedt – a mopedekhez másfajta engedély, biztosítás és védősisak szükséges, és csak 15 éven felüliek használhatják őket. A közlekedési eszközök lefoglalásáról az ügyészséggel folytatott konzultációt követően döntöttek. A felügyelőség megvizsgálja a járműveket, hogy kiderüljön, hogy a gyártók és az értékesítők valóban megszegték-e a szabályokat. Ammenyiben igen, akkor a kínai gyártónak – amelynek nevét nem hozta nyilvánosságra a felügyelet – vissza kell hívnia az összes eladott járművet az országból.
Ha egy fatbike óránként 25 kilométeresnél nagyobb sebességgel képes haladni, akkor az tanúsítatlan és nem biztosított mopednek minősül – nyilatkozott Karin Visser, a felügyelet előírások betartatásáért felelős igazgatója.
A közlekedésbiztonságért kampányoló VeiligheidNL holland szervezet képviselője a NOS műsorszolgáltatónak nyilatkozva felhívta a figyelmet arra, hogy 16 éves kortól kellene megszabni a fatbike-ok használatának alsó korhatárát, miután a kórházi statisztikák szerint “aggasztóan” megnőtt a balesetek száma az ilyen közlekedési eszközöket használó fiatalok körében. 2022-ben még csak hét fatbike-balesetről számoltak be, de tavaly már 59 incidenst rögzítettek, idén pedig az első négy hónapban 33-an kerültek kórházba.