Lefoglaltak Hollandiában 3500 kínai elektromos kerékpárt

A holland környezetvédelmi és közlekedési felügyelet ellenőrei lefoglaltak 3500, Kínából importált elektromos kerékpárt, mivel azok veszélyt jelentenek a közlekedésbiztonságra, és nem felelnek meg az ilyen jellegű közlekedési eszközökre vonatkozó hivatalos előírásoknak – idézte a felügyelet közleményét a Dutchnews hírportál hétfőn.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A vaskos, széles gumiabroncsokkal ellátott kétkerekű járműveket (fatbike-okat) elektromos kerékpárként árulták “rendkívül alacsony áron”, de műszaki képességeik egy kis segédmotoros kerékpáréval (mopedéval) egyenlőek – áll az ellenőrök sajtóközleményében. Hollandiában – ahol a kétkerekű járművek mindennapos használata nagyon elterjedt – a mopedekhez másfajta engedély, biztosítás és védősisak szükséges, és csak 15 éven felüliek használhatják őket. A közlekedési eszközök lefoglalásáról az ügyészséggel folytatott konzultációt követően döntöttek. A felügyelőség megvizsgálja a járműveket, hogy kiderüljön, hogy a gyártók és az értékesítők valóban megszegték-e a szabályokat. Ammenyiben igen, akkor a kínai gyártónak – amelynek nevét nem hozta nyilvánosságra a felügyelet – vissza kell hívnia az összes eladott járművet az országból.

Ha egy fatbike óránként 25 kilométeresnél nagyobb sebességgel képes haladni, akkor az tanúsítatlan és nem biztosított mopednek minősül – nyilatkozott Karin Visser, a felügyelet előírások betartatásáért felelős igazgatója.

A közlekedésbiztonságért kampányoló VeiligheidNL holland szervezet képviselője a NOS műsorszolgáltatónak nyilatkozva felhívta a figyelmet arra, hogy 16 éves kortól kellene megszabni a fatbike-ok használatának alsó korhatárát, miután a kórházi statisztikák szerint “aggasztóan” megnőtt a balesetek száma az ilyen közlekedési eszközöket használó fiatalok körében. 2022-ben még csak hét fatbike-balesetről számoltak be, de tavaly már 59 incidenst rögzítettek, idén pedig az első négy hónapban 33-an kerültek kórházba.

Ajánlott tartalom

Egyre általánosabb városi közlekedési eszközzé válik az elektromos roller

Ha létezik olyan, hogy mikromobilitási boom, akkor egyértelműen annak a közepében vagyunk most: az utakon szemmel láthatóan évről évre több a magán- és közösségi roller: a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint csak Magyarországon több mint 100 ezer darab szaladgál az utakon, ennek hozzávetőlegesen 10 százaléka bérelhető, a többi magántulajdonú eszköz és ezen eszközök száma évről évre növekszik. Sokan választják az e-rollereket teljes utakra vagy részben más közlekedési eszközzel kombinálva különösen városi környezetben, ahol a közlekedési dugók és parkolási problémák elkerülésére kínálnak megoldást az új eszközök.