Lenyűgözően csökkentette az elektromos autónkénti szén-dioxid-kibocsátást a Polestar

Rekordévet zárt a svéd Polestar, miközben relatív kibocsátása mérséklődött.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A svéd elektromosautó-gyártó Polestar közzétette harmadik éves fenntarthatósági jelentését, amelyből kiderül, hogy eladott autónként 8 százalékkal csökkentette a relatív szén-dioxid-kibocsátását a 2022-es rekordnövekedés évében – számol be az okodrive.hu. A vállalat tavaly több mint 51 ezer járművet szállított le, ez 80 százalékos emelkedést jelent 2021-hez képest. A lenyűgöző növekedés ellenére sikerült mérsékelni a cég relatív kibocsátását, igaz, az abszolút emisszió emelkedett. Az abszolút kibocsátás az adott vállalat által megtermelt üvegházhatású gázok teljes mennyiségét jelöli egy adott viszonyítási évhez képest. Ezzel szemben a relatív kibocsátás a termelési egységekhez, azaz a Polestar esetében az egyes járművekhez köthető emissziót jelenti.

Miközben az abszolút kibocsátás nőtt, a Polestar 2020 óta 13 százalékkal mérsékelte a járművenkénti relatív kibocsátást, ami lenyűgöző teljesítmény egy olyan vállalat esetében, amelynél az eladott kocsik száma 10 ezerről közel 52 ezerre nőtt. A gyártó szerint a kibocsátást a szállítások mérséklésével; a sok megújuló energiát használó országokban, például Norvégiában való eladásokkal; az OTA (over-the-air) technológiát alkalmazó frissítésekkel; valamint a beszállítók gondos megválasztásával sikerült csökkentenie. A mérsékléshez az is hozzájárult, hogy a Polestar 2 gyártását végző létesítmény immár 100 százalékban megújuló energiával működik, és nagyobb arányban használnak kisebb áramigényű egymotoros járműveket.

A Polestar leginkább elegáns, minimalista kialakítású modelljeiről ismert. A vállalatnál nemcsak az elektromos autókkal igyekeznek javítani az ipar fenntarthatóságát, hanem a cég működésének átláthatóságával is. A Polestar egyike azon autógyártóknak, amelyek aktívan dolgoznak a nulla károsanyag-kibocsátású technológia fejlesztésén. A vállalat szerint kiértékeléseiket nem üzleti tervekre, hanem tudományra, a Kormányközi Éghajlat-változási Testület (IPCC) megállapításaira alapozzák.

Ajánlott tartalom

EM: a keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban

A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán szombaton.