Levegő Munkacsoport – Emelni kellene a gázolaj uniós adóminimumát

Európai és nemzeti környezetvédő szervezetek azzal a kéréssel fordultak az EU-tagországok pénzügyminisztereihez, hogy hagyják jóvá a gázolaj kötelezően legkisebb adómértékének jelentős emelését az energiadó-irányelv felülvizsgálatakor – közölte a levelet aláíró Levegő Munkacsoport szombaton az MTI-vel.

A civil szervezetek levelükben rendkívül igazságtalannak nevezték a jelenlegi helyzetet, mivel egyes tagországok alacsonyan tartják a gázolaj adóját, az emiatti üzemanyag-turizmus azonban jelentős bevételtől fosztja meg a szomszédos államokat. A gázolaj uniós adóminimumának emelése elősegítené, hogy a tagországok kis költséggel növeljék az állami bevételeiket, gyorsítsák a gazdasági kibontakozást, javítsák külkereskedelmi mérlegüket és az energiahatékonyságot, csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását, valamint költséghatékony módon ösztönözzék a megújuló energiák hasznosítását – fogalmaz a szervezet. Az Európa 2020 stratégia helyesen hangsúlyozza az ésszerű adóztatás fontosságát, és ennek jelentős részét képezi az energiaadó – fűzik hozzá. A Levegő Munkacsoport azért is csatlakozott a levelet aláírókhoz, mert Magyarországon a gázolaj adója ugyan jóval meghaladja a jelenlegi minimumszintet, azonban emiatt az országon  áthaladó kamionok, buszok és személygépkocsik inkább máshol tankolnak. Az uniós adóminimum emelése esetén ez a helyzet  kedvezően változna: a hazai lakosság terhelése nélkül növekednének az ország adóbevételei – hangsúlyozzák.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.