London lehet Európa elekromos-autó fővárosa

Elektromos hajtású Ford Focus prototípusok csatlakoznak a brit kormány zöld flottájához.

London főpolgármestere aktívan részt vállalt a Ford és a Scottish and Southern Energy közös pályázatában. A pályázatokban be kellett mutatni, hogy a helyi kormányzati partner támogatása sikeres. A főpolgármester ambiciózus terveket vázolt fel, amelyek értelmében Európa elektromosautó-fővárosává kívánja tenni Londont. Ennek érdekében 2015-ig szerte Londonban 25.000 pontból álló töltőállomás-hálózatot szeretne létesíteni, valamint 1.000 darab elektromos hajtású járművel kívánja felszerelni a GLA autóparkját, és e járműveknek garantálja a mentességet a városközpontban érvényes behajtási díj alól.

A Ford zéró emissziójú, akkumulátoros, elektromos hajtású Focus prototípusai egy új, alacsony széndioxid-kibocsátású kísérleti autóflottában állnak szolgálatba, amit London főpolgármestere is üdvözölt.

A program illeszkedik a Ford az irányú törekvésébe, hogy minél jobban kiaknázhassa az elektromos hajtású autók és haszonjárművek terén rejlő lehetőségeket.

A Ford globális elkötelezettsége az akkumulátoros, elektromos hajtású járművek (BEV) kifejlesztésének irányában megerősítést nyert egy brit projekt révén: ezen a héten jelentették be a brit kormány alacsony széndioxid-kibocsátású autóflottájának felállítását, amelyben a Ford Focus nulla emissziójú, elektromos hajtású prototípusai is megtalálhatók.
A Scottish and Southern Energy vállalat támogatásával egy Ford Focus BEV modellekből álló autópark áll forgalomba; a járműveket az elektromos művek személyzete és több tesztpilóta vezeti a middlesexi Hillingdonban.
A Ford, a Scottish and Southern Energy és a Strathclyde Egyetem által alkotott konzorcium 2010 elejétől üzemelteti a prototípusokat és a feltöltésükhöz szükséges infrastruktúrát Hillingdonban és a város környékén. A Ford Európa külön arra a célra fejlesztette ki a Focus BEV modellt, hogy az autó részt vehessen e projektben, s így tesztelhető legyen, hogy technológiája alkalmazható-e a Ford később bevezetendő európai személyautó-palettájának modelljein.

Az új BEV bemutató autópark létrehozásában a brit kormány Technológiai Stratégiai Bizottsága (TSB) által bevont közpénzeknek is szerepe volt. A Bizottság népszerűsíti azokat az innovatív, vezető ipari technológiákat, amelyek segítenek a széndioxid-kibocsátás csökkentésében, illetve az ország szállítási rendszerének előnyére válhatnak.

Joe Greenwell, a Ford Nagy-Britannia elnöke szerint “Az akkumulátoros, elektromos hajtású járművek fontos lépést jelentenek a Ford azon törekvéseiben, hogy még hatékonyabb és fenntarthatóbb megoldásokat találjunk a mobilitás megőrzésére. A Ford tovább folytatja a munkát projekt-partnereivel, hogy mind az Egyesült Királyságban, mind pedig Európában megteremtse az alapokat az elektromos hajtású járművek piacának kialakulásához.”

London főpolgármestere, Boris Johnson így nyilatkozott: “Izgalmas dolog, hogy a Ford és a Scottish and Southern Energy közpénzeket nyert el arra a célra, hogy innovatív elektromos járművekkel népesítse be a főváros utcáit. Szeretném, ha London lenne Európa elektromosautó-fővárosa; e kísérletek értékes információkkal szolgálnak majd számunkra arról, mire is van szükség ahhoz, hogy ezek az autók a napi használatban is beváljanak.”

A Ford Európa elektromos hajtású Focus prototípusainak megjelenése szerves részét képezi annak a fejlesztő munkának, amit a Ford akkor vállalt fel, amikor az idei Genfi Autószalonon először mutatta be a Ford Turneo BEV tanulmányautót.

A projektet az Egyesült Királyságból irányítják

A Ford Európa BEV programjai a vállalat essexi, duntoni kutató-fejlesztő központjának vezetésével folynak. A közel háromezer szakemberből álló tervezőgárdának a Dunton Technical Centre nyújt otthont; ez a központ felel minden európai Ford modell hajtásláncának fejlesztéséért, akárcsak a vállalat haszonjármű-kínálatának valamennyi alkatrészéért.

A Turneo Connect tanulmányautóban bemutatott teljes BEV hajtáslánc kifejlesztésében részt vett a Smith Electric Vehicles vállalat is, az Egyesült Királyság vezető akkumulátor-specialistája, amely haszonjárművek átalakítására szakosodott. A Smith Electric Vehicles egy másik konzorcium tagja, amit szintén a TSB hívott életre a Turneo Connect BEV tanulmányautó további fejlesztése céljából.

A Smith Electric Vehicles már átalakította a Ford Transit haszonjárművet, és az új modellt Smith Edition néven kínálja a brit és európai vásárlók számára. 2010-ben a Smith a Transit Connectet is forgalmazza majd Európában Smith Ampere néven.

A Turneo Connect BEV tanulmányautó azt mutatja be, hogyan alkalmazható ez a technológia személyszállító járművekben. A Ford megerősítette a hírt, hogy 2010-től a Smith Electric Vehicles vállalattal közösen teljes BEV hajtású modellként kezdik forgalmazni Észak-Amerikában a Transit Connect modellt.

A Turneo Connect BEV koncepcióautóban a legújabb akkumulátor-technológia működik. Az 50 kW teljesítményű, állandó mágneses motor hajtásához egy 21 kWh kapacitású lítium-ion-foszfát akkumulátor-együttes szolgáltatja az energiát, míg a hajtónyomaték egyfokozatú váltóművön keresztül jut el a féltengelyekhez. A fejlesztés célja a 160 km-es hatótávolság és a 113 km/órás végsebesség elérése.

A jármű újratöltése nagyon könnyű feladat: a fedélzeti töltő akár normál, hálózati csatlakozóba is bedugható, s a teljes töltés mintegy 6-8 órát vesz igénybe.

Prototípus-flotta

Az Egyesült Királyságban kísérleti jelleggel üzembe állított, nulla emissziójú Ford Focus BEV-autóparkról az év későbbi időszakában közlünk további technikai adatokat.

A járművekben az a prototípus-technológia működik, amit a Ford 2009 januárjában mutatott be az Észak-Amerikai Autókiállításon, s amely jelenleg is fejlesztés alatt áll, hogy 2011-ben megjelenhessen az észak-amerikai piacon.

“E flotta kifejlesztése remek módszer arra, hogy kiértékeljük a technológiában rejlő lehetőségeket a brit és az európai piacokon,” mondta Greenwell. “Minél több valódi tapasztalatot szerzünk a prototípusok által, annál tisztábban körvonalazódik annak gyakorlati és üzleti haszna, hogy akkumulátoros, elektromos hajtású járműveket fejlesszünk ki az európai vásárlók számára.”

Ajánlott tartalom

Viszlát 480 forintos benzin, hello 640 forintos üzemanyag

Gulyás Gergely és Hernádi Zsolt rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy eltörlik a hatósági áras benzint.