Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a 2013-ban indult pécsi buszcsereprogram, amelynek keretében eddig 175 autóbusz érkezett a baranyai megyeszékhelyre, jelentősen fejlesztették a vonalhálózatot, az utastájékoztatást, valamint a jegy- és bérletrendszer is – közölték kedden sajtótájékoztatón.
Páva Zsolt (Fidesz-KDNP), Pécs polgármestere közölte, az üzembe állítani tervezett – összesen harminc – magyar gyártású elektromos busz a fémnél is könnyebb kompozit anyagból készült, műszaki és utasbefogadó kapacitásuk rendkívül jó, a megyeszékhely domborzati viszonyainak kifejezetten megfelelnek. Csizi Péter, a város fideszes országgyűlési képviselője az MTI kérdésére elmondta, a folyamat jelenleg a szerződéskötésnél tart. Páva Zsolt az eseményen felidézte, hogy a mintegy tízmilliárd forintból megvalósított buszcsereprogramot megelőző években “szörnyű állapotban volt a legfontosabb közösségi szolgáltatás”, az autóbuszpark leromlása korábban nem látott mértéket öltött.
A program jóvoltából Pécsre érkezett járművek teljes mértékben megfelelnek az utazóközönség igényeinek, alacsonypadlósak, nagy részük légkondicionált, a buszok átlagéletkora 8 év alá csökkent – tette hozzá a polgármester. Kiemelte, hogy a fonódó vonalhálózat kialakításának következtében évente 30 ezer utas átszállási kényszere szűnt meg.
Az MTI-hez eljuttatott írásos összefoglaló szerint a program keretében eddig 127 szóló és 48 csuklós busz érkezett a megyeszékhelyre, üzembe állításukkal a környezetre gyakorolt káros üzemanyag-kibocsátás is csökkent, valamint négy új intelligens utastájékoztató tábla segíti az utasokat.
A pécsi buszok évente 8,6 millió kilométert tesznek meg, naponta mintegy 130-150 ezer felszállás történik, ezzel a pécsi az ország egyik legforgalmasabb közösségi közlekedési rendszere – írták.