Majdnem kitalálták a perpetum mobilét

Az eddigi legkerékpárszerűbb elektromos kerékpár a napokban debütált sanghaji China Cycle 2013 kiállításon, olasz fejlesztés, és csak tekerni kell.

A Zehus Bike+ állítólag olyan hibrid, mint a Toyota Prius, csak nincs nagy és nehéz akkumulátora. Az egyetlen külső jel, hogy nem hagyományos bicikliről van szó, a vaskos hátsó agy. Ebben a tányérban rejtették el a motort, az akkut, a szenzorokat és a kontroll egységet. Az olaszos költőiséggel átitatott termékismertető szerint a bicikli szíve, agya és izma is ebben a kerékagyban található. A milánói műszaki egyetemen fejlesztett technológiát az igazi károsanyag-kibocsátás nélküli járműként jellemzik. Állítólag lemérték, hogy pedállal termelt energiával működő motorral 30 százalékos hatékonyság emelkedést értek el, az oxigénfogyasztás pedig 20 százalékkal csökkent. A kerékpárt le is védették. A gép tényleg jól néz ki, de hogy a kerékpáros által kifejtett, az áramtermelésre fordított plusz energiából hogyan lesz annyi áram, hogy azzal saját magát meghajtsa, azt nem tudtuk kihámozni a költészetből, írja a kerekagy.blog.hu.

Ajánlott tartalom

Az e-rolleres, a gyalogos és kerékpáros közlekedés áll az idei Biztonság Hete középpontjában

Idén szeptember 16-22. között rendezik meg a Biztonság Hetét, a programokkal szeretnék az elektromos rollerek, illetve valamennyi mikromobilitási eszköz körültekintő használatára, valamint a gyalogos és kerékpáros közlekedésre irányítani a figyelmet a szervezők - tájékoztatta a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) csütörtökön az MTI-t.