A kísérleti B-osztályt a közúti forgalomban tesztelik 2010 óta, és eddig remekül helyt állt.
A Mercedes bejelentette, hogy az üzemanyagcellás B-osztály kísérleti autó már több mint 300 ezer kilométert tett meg átlagos körülmények között, közúti forgalomban. A Mercedes azt szeretné bizonyítani az autóval, hogy az üzemanyagcella ugyanolyan megbízható, mint a belső égésű motor, akár extrém körülmények között is, hosszú éveken át.
A Mercedes-Benz B-osztály F-Cell 2010 óta rója Európa és Amerika útjait, elsősorban ügyfeleket ültetnek a volán mögé, hogy meggyőzzék őket a technológia működőképességéről és előnyeiről.
A Mercedes eddig egyébként több mint 300 darab üzemanyagcellás autót készített tesztelési céllal, ezek összesen már 9 millió kilométert tettek meg.
A stuttgarti gyártó bejelentette azt is, hogy a Forddal és a Nissannal közösen fejlesztik a szériagyártásra a hidrogénnel üzemelő üzemanyagcellás autót, amit az ügyfelek várhatóan 2017-től vásárolhatnak majd meg. Addig azonban komoly feladatot jelent majd a szükséges infrastruktúra, vagyis hidrogénkutak hálózatának bővítése.
forrás: autoszektor.hu