Már most elég zöld a legtöbb autómárka

31 főbb autógyártóból 15 már most elérte az Európai Unió(EU) 2015-re tervezett széndioxid-kibocsátásra vonatkozó célkitűzését: a modellek átlagos károsanyag-kibocsátási szintjét 130gramm/km alá csökkenteni.

A legjobb eredményeket a Fiat, a Toyota és a Lexus tudja felmutatni 118g/km alatti CO2-kibocsátással, míg a sereghajtók a Porschek és a Land Roverek, a maguk 200 g/km körüli értékével, írja a hvg.hu. A listavezető Fiatnak 2012 júliusában alig több mint 113 gramm volt a kilométerenkénti átlagos károsanyag-kibocsátási szintje. Az olasz márka élhelyezésében közrejátszik, hogy elsősorban kisebb, és kevésbé erős autókat kínál, illetve, hogy értékesítése egyértelműen a dízeles autók felé tolódott , melyek köztudottan kevésbé környezetszennyezőek, mint a benzines társaik. A Toyota és a Lexus 117-118 gramm közötti széndioxid értéket produkál kilométerenként. Bár a Fiatnál nagyobb és erősebbek járműveik, mindkét cég előnyben részesíti a hibrid modelleket, ami erőteljesen hozzájárul az értékek csökkentéséhez.Rajtuk kívül másik tizenkét autógyártó is jó helyzetben van. A  Citroën, a Seat, a Peuget, a Suzuki, az Alfa Romeo, a Kia, a Mini, a Volkswagen, a Ford, a Renault, a Hyundai és a Skoda is belül van az elvárt értékeken 119 és 129,7 grammos határok között.

A legrangosabb gyártók, az Audi, a BMW, a Jaguar vagy a Mercedes, amelyek nagyobb és erősebb motorokkal rendelkeznek, még van tennivalójuk. Ugyan így az úgynevezett kicsiknek, a Chevroletnek, a Daciának, a Tatának vagy a Ssangyongnak. A táblázatot két olyan márka zárja, amely vagy a sportkategóriában, vagy a luxusban van jelen, amely nem kedvez a környezetvédelmi szempontoknak. Így a Porsche motorjai 201 g/km, míg a Land Roveré 196 g/km kibocsátásúak. Jó hír, hogy néhány kivételtől eltekintve, évről-évre az összes autómárka javítja a széndioxid mutatóját. 2011-ről 2012-re azok a márkák csökkentették leginkább az átlagos kibocsátásuk, melyek bevezették a hibrid és elektronikus modelleket. A Lexus 11,3 százalékot javított, köszönhetően a CT200h-nak vagy az új GS450h-nak. Az összes márkát szemlélve, a teljes piaci széndioxid kibocsátás is csökkent egy év alatt, méghozzá 4,38 százalékkal. Az eredmények főleg annak függvényében örömteliek, hogy Európai Unió célkitűzését elég 2015-re megvalósítani. A jelenlegi szabályozás csak azokra a gyártókra korlátozódik, amelyek több mint 300 ezer járművet adnak el Európában (kizárva így például a Ferrarit, a Lamborghini vagy a Bentleyt). Azoknak a márkáknak, melyek feltétel alá esnek, a modelljeik 65 százalékánál 130 g/km alá kell csökkenteni a széndioxid-kibocsátást.

Ajánlott tartalom

A BYD elsősorban helyi munkaerő alkalmazására törekszik Magyarországon

A BYD kínai autóipari vállalat szegedi beruházásával több ezer munkahelyet teremt majd, és elsősorban helyi munkaerő alkalmazására törekszik.