Marcona hidrogén-terepjárót fejlesztett a GM az amerikai hadseregnek

Az üzemanyagcellás Chevrolet Colorado ZH2-t idén még csak a GM saját tesztpályáján tesztelik, jövőre viszont már a hadsereg rendelkezésére bocsájtják.

Az Amerikai Egyesült Államok hadserege szeretné kipróbálni, hogy mire képes egy hidrogén hajtású üzemanyagcellás jármű a harcmezőn, ezért a járműfejlesztő részlegük összefogott a GM-mel, hogy létrehozzanak egy üzemanyagcellás terepjárót. A Chevrolet Colorado alapjaira épített katonai pickup kifejlesztése kevesebb, mint egy évig tartott, most pedig a GM saját tesztpályáján fogják nyüstölni, és csak ezután kapja meg a sereg, várhatóan 2017 elején.

A közel két méter magas és 203 centiméter széles, kívül-belül megerősített, nyújtott tengelytávú platós terepjárót 37-colos, extra ballonos terepgumikkal és spéci futóművel szerelték, hogy a legnehezebb terepakadályok leküzdése se okozzon neki gondot. Mivel harci járműről van szó a pontos műszaki adatai szigorúan titkosak, annyit viszont elárultak, hogy hordozható üzemanyagcellákkal szerelték, amiket egyszerűen ki lehet venni és áram előállítására lehet használni olyan helyeken, ahol nincs kiépülve az infrastruktúra. „A következő évtől azt várjuk, hogy a hadsereg révén megtanuljuk, mik a határai az üzemanyagcellás technológiának, ha igazán kemény igénybevételnek van kitéve.” – nyilatkozta a prototípus kapcsán a GM üzemanyagcella-fejlesztésért felelős igazgatója. A technológiának egyébként számos előnye van a belsőégésű motorokkal szemben, amiket a hadseregnél kamatoztatni tudnak. Ilyen például, hogy működés közben sokkal csendesebb, kevesebb hőt termel, az elektromotor révén pedig azonnal rendelkezésre áll a csúcsnyomaték, ami kifejezetten hasznos tud lenni nehéz terepen. A működése közben pedig kipufogógáz helyett vízpára keletkezik, ami összegyűjtve szintén felhasználható.

A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.