Még az idén piacra dobja első villanyautóját az Opel

A március 3-án nyíló Genfi Autószalon főszereplői még a robbanómotoros modellek lesznek, de mögöttük már ugrásra készen állnak a jövő autói: az elektromos meghajtású gépkocsik.

Minden autóipari cég tisztában van ugyanis avval, hogy előbb-utóbb ezek fogják átvenni a főszerepet az ágazatban. Aki pedig nem készül fel időben a jövőre, az behozhatatlan technológiai hátrányba kerülhet a vetélytársakkal szemben. Tudatában van ennek a General Motors és annak legfontosabb európai leányvállalata, az Opel is. A detroiti anyakonszern egyik amerikai zászlóshajója, a Chevrolet idén már 60 ezer villanymeghajtású autót dob piacra, jövőre pedig 120 ezer Volt elnevezésű autó fog legördülni a futószalagról. Az Opelnél szerényebb számokat céloznak meg. A rüsselsheimi cég Ampera nevű modellje – amely műszaki jellemzőit tekintve messzemenően azonos a Volttal – idén ősszel mutatkozik be a szalonokban. Jövőre pedig már 6-8 ezer darabot akarnak értékesíteni belőle Európában – közölte Nick Reilly, az Opel AG főnöke. Ez a szám ugyan eltörpül a detroiti mennyiség mellett, mégis becsvágyóan hangzik. Az Ampera fogyasztói ára ugyanis 42 900 euró (11,6 millió Ft) lesz. Ennek dacára az Opel-kereskedőkhöz már háromezer előrendelés érkezett a típusra: magánszemélyektől ezer, cégektől, hatóságoktól pedig kétezer.

Az elektromos járművek terén az Opel lépéselőnyre tett szert a többi német gyárral szemben. A rüsselsheimi cég villanyautója ugyanis már megérett a sorozatgyártásra, míg a konkurencia (BMW, Ford, Mercedes, Volkswagen) modelljei csak jövőre vagy 2013-ban fognak ebbe a stádiumba jutni. 2013-ban pedig az Opel már újabb elektromobilt  tervez piacra dobni. Reilly egy kisautó villanymeghajtású változatáról beszélt, amelyet a konszern berkeiben egyelőre Junior fantázianéven emlegetnek. A majdani gyártás helyszíne az Opel eisenachi üzeme lesz.
A konszernfőnök az új modellek után jóval kevésbé lelkesen beszélt a villanyautókkal elérhető üzleti haszonról. “Eleinte minden eladott Ampera csak a veszteségünket fogja növelni. Az elektromos gépkocsik értékesítése legkorábban négy-öt év múlva válik majd nyereségessé. Még csak az elején tartunk egy hosszú útnak” – fogalmazott Nick Reilly.

A hosszú út tényét mellbevágó statisztikával támasztotta alá a Welt am Sonntag. A német hetilap tíz villanymeghajtású személyautót hasonlított össze hatósugaruk, azaz a velük egyszeri feltöltéssel megtehető út alapján. Etalonnak a Bielefeld-Berlin távolságot (379 km) vette – és a tíz járgány közül csak egy jutott el a vesztfáliai városból a fővárosba: a Tesla Roadster, amely azonban messze a legdrágább a tíz modell közül. Vásárlójának 96 390 eurót (26,5 millió Ft) kell leszurkolnia, ami érthetően lehűti a sportos külsejű autó iránti lelkesedést. Tavaly mindössze 23 darabot értékesítettek belőle. Brandenburgig jutott el egyszeri feltöltéssel, s így 330 kilométert gurult a második helyen végzett kínai BYD e6 nevű modell. A harmadik a Renault Fluence (26 180 euró) és a Nissan Leaf (33 340 euró) lett egyaránt 160 km hatósugárral. A holtverseny nem véletlen: a két cég évek óta együttműködik, miután a franciák “bevásárolták” magukat a japán konkurenshez. A teszt sereghajtója a Chevrolet Volt és az Opel Ampera lett: akkuik egyszeri feltöltésével mindössze 60 kilométert tudtak megtenni…

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.