A WWF ma publikált jelentése összesen 137 vállalatot vizsgált, amelyek közül 94 már a 2013-as jelentésben is szerepelt.
Ők vállalták, hogy 2015-re 100%-ban áttérnek a minősített, fenntartható pálmaolaj használatára. Több mint kétharmaduk elérte a célkitűzése minimum 90%-át, míg számos ismert márka a kitűzött cél felét sem érte el. A 94-ből 75 vállalat mutatott előrelépést fejlődést, 11 stagnál, 8 pedig visszaesett.
Számos ismert márka a mai napig nem tartotta be ígéretét, hogy 2015-ig fogyasztási cikkei gyártásakor, 100%-ban átáll a fenntartható pálmaolaj beszerzésére és használatára. Ezek a vállalatok továbbra sem tesznek semmit sem azon természeti ártalmak megfékezése ellen, amelyek a világ legnépszerűbb növényi olajának a termelésével járnak, a Föld legsérülékenyebb, trópusi élőhelyein. A pálmaolaj a csomagolt termékek mintegy felében megtalálható alkotóelem, amely iránt a kereslet várhatóan megduplázódik 2020-ra, miközben az előállítása súlyos természetkárosítással és a helyi érdekek mellőzésével jár együtt.
A WWF Pálmaolaj felvásárlókról szóló jelentésének 2016-os kiadásában vizsgált vállalatok között számos itthon is ismert gyártó szerepel, például a L’Oreal, a McDonald’s, a Nestlé, a Tesco, a Lidl és az Aldi is. Ahogyan a korábbi WWF Pálmaolaj Jelentések, az idei is azt vizsgálja, hogyan teljesítettek a cégek olyan alapvető lépések tekintetében, amilyen az átláthatóság biztosítása, az elköteleződés a fenntartható pálmaolaj beszerzése és felhasználása iránt, illetve a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalhoz (RSPO) való csatlakozás.
“Az iparág most a fenntartható pálmaolaj felé vezető út egy kritikus pontján áll.” – mondta Adam Harrison, a WWF vezető pálmaolaj szakértője, aki hozzátette: “A WWF arra biztatja a fogyasztókat, hogy a jelentés honlapjára látogatva nézzenek utána az egyes vállalatoknak, biztassák a jó úton haladókat, és ösztönözzék a többieket, hogy jobban teljesítsenek. Mindannyian fontos szerepet játszunk abban, hogy teljes részvételt és átláthatóságot követeljünk minden pálmaolaj felvásárlótól a világon, hogy visszafogjuk az erdőirtást és valódi, az egész szektorra kiterjedő változást érjünk el. Az RSPO megmutatta, hogy a pálmaolaj térhódítása történhet fenntartható módon is – a kiskereskedők és gyártók feladata, hogy ezt elősegítsék az RSPO-hoz való csatlakozással, és RSPO által minősített, fenntartható pálmaolaj vásárlással.”
Tovább a linkre.
Kövessen minket FACEBOOKON IS!