Még mindig természetromboló pálmaolajat használunk

A WWF ma publikált jelentése összesen 137 vállalatot vizsgált, amelyek közül 94 már a 2013-as jelentésben is szerepelt.

Ők vállalták, hogy 2015-re 100%-ban áttérnek a minősített, fenntartható pálmaolaj használatára. Több mint kétharmaduk elérte a célkitűzése minimum 90%-át, míg számos ismert márka a kitűzött cél felét sem érte el. A 94-ből 75 vállalat mutatott előrelépést fejlődést, 11 stagnál, 8 pedig visszaesett.

Számos ismert márka a mai napig nem tartotta be ígéretét, hogy 2015-ig fogyasztási cikkei gyártásakor, 100%-ban átáll a fenntartható pálmaolaj beszerzésére és használatára. Ezek a vállalatok továbbra sem tesznek semmit sem azon természeti ártalmak megfékezése ellen, amelyek a világ legnépszerűbb növényi olajának a termelésével járnak, a Föld legsérülékenyebb, trópusi élőhelyein. A pálmaolaj a csomagolt termékek mintegy felében megtalálható alkotóelem, amely iránt a kereslet várhatóan megduplázódik 2020-ra, miközben az előállítása súlyos természetkárosítással és a helyi érdekek mellőzésével jár együtt.

A WWF Pálmaolaj felvásárlókról szóló jelentésének 2016-os kiadásában vizsgált vállalatok között számos itthon is ismert gyártó szerepel, például a L’Oreal, a McDonald’s, a Nestlé, a Tesco, a Lidl és az Aldi is. Ahogyan a korábbi WWF Pálmaolaj Jelentések, az idei is azt vizsgálja, hogyan teljesítettek a cégek olyan alapvető lépések tekintetében, amilyen az átláthatóság biztosítása, az elköteleződés a fenntartható pálmaolaj beszerzése és felhasználása iránt, illetve a Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztalhoz (RSPO) való csatlakozás.

“Az iparág most a fenntartható pálmaolaj felé vezető út egy kritikus pontján áll.” – mondta Adam Harrison, a WWF vezető pálmaolaj szakértője, aki hozzátette: “A WWF arra biztatja a fogyasztókat, hogy a jelentés honlapjára látogatva nézzenek utána az egyes vállalatoknak, biztassák a jó úton haladókat, és ösztönözzék a többieket, hogy jobban teljesítsenek. Mindannyian fontos szerepet játszunk abban, hogy teljes részvételt és átláthatóságot követeljünk minden pálmaolaj felvásárlótól a világon, hogy visszafogjuk az erdőirtást és valódi, az egész szektorra kiterjedő változást érjünk el. Az RSPO megmutatta, hogy a pálmaolaj térhódítása történhet fenntartható módon is – a kiskereskedők és gyártók feladata, hogy ezt elősegítsék az RSPO-hoz való csatlakozással, és RSPO által minősített, fenntartható pálmaolaj vásárlással.”

Tovább a linkre.

Kövessen minket FACEBOOKON IS!

Ajánlott tartalom

Elindult az állatvédelmi témahét

Kezdetét vette az Állatvédelmi Cselekvési Terv Kidolgozásáért és Végrehajtásáért Felelős Kormánybiztosi Titkárság által szervezett állatvédelmi témahét, melyhez több mint 307 ezer gyermek és közel 2400 oktatási és gyermekvédelmi intézmény csatlakozott - tájékoztatta az állatvédelemért felelős kormánybiztos hétfőn az MTI-t.