Megállapították, ki a vétkes a tengeri fúrótorony-tragédiában

A BP kőolajipari nagyvállalat és alvállalkozói, a Transocean és a Halliburton is vétkes a Deepwater Horizon tengeri fúróplatformon tavaly áprilisban bekövetkezett robbanás miatt, amely 11 ember halálát és az Egyesült Államok legsúlyosabb környezeti katasztrófáját okozta – állapította meg egy szerdán nyilvánosságra hozott amerikai szövetségi vizsgálat.

A jelentés szerint a tragédiához a BP és alvállalkozóinak kulcsfontosságú kérdésekben meghozott helytelen döntései, rossz vezetés és nem megfelelő betonozás vezettek. Az amerikai óceánenergetikai iroda (BOEMRE) és a parti őrség által közösen elvégzett vizsgálat megállapította, hogy a fúróplatform biztonságáért “végső soron” a BP volt felelős, a munkálatok és a munkások biztonságáért pedig a Transocean. A BP időt és pénzt próbált meg megtakarítani, a Transocean pedig úgy működött, hogy nem vett tudomást a kockázatokról. A baleset következtében négy millió hordónyi kőolaj ömlött a Mexikói-öböl vizébe. Három hónapba telt, amíg a tenger alatti olajkitörést sikerült elfojtani. A szerdán közzétett jelentés következtetései alapvetően megegyeznek a korábbi, hasonló vizsgálatokéival (amelyet egy a Fehér Ház által felállított bizottság és maga a BP végeztetett el), de mivel ezúttal kormányzati szervek állnak mögötte, a továbbiakban valószínűleg fő referenciaként fogják alkalmazni az üggyel kapcsolatban elindított perekben és az amerikai politikában.

 
A tejes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

Karcsúsít a JYSK: évi több tonna alumíniumot és több mint 40 konténert spórolnak meg

Változás jön a JYSK bizonyos termékeinél: a dán vállalatnál a paplanokat ezentúl máshogyan csomagolják, ezzel annyit helyet spórolnak meg, hogy évente több mint 40 konténerrel kevesebbet használnak majd. A kerti székekről pedig eltűnik egy alumínium díszítő elem, amivel évente 22 tonnával csökken a felhasznált alumínium mennyisége.