Forrás: MTI

Megállapodott a BYD kínai autógyártó és a francia Arval flottakezelő

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a BYD kínai autógyártó és a francia Arval járműlízing és flottakezelő az európai magán- és flottaeladások élénkítése érdekében – tájékoztatta a BYD hétfőn az MTI-t.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A közlemény szerint az együttműködés személyautókra, könnyű haszonjárművekre és az akkumulátoros elektromos járműveket, energiatároló akkumulátorokat és napenergia-rendszereket összefogó teljes energetikai rendszerekre is kiterjed. Az Európa 29 piacán tevékenykedő Arval a megállapodás értelmében felveszi lízing- és bérleti kínálatába a BYD modelljeit, az olasz, a spanyol és a német piacon. A megállapodást a BYD központjában sencseni központjában írta alá Michael Shu, a BYD Europe vezetője, és Alain Van Groenendael, az Arval vezérigazgatója. A belga cégvezető szerint az együttműködéssel sokszínű és flexibilis akkumulátoros-elektromos palettát kínálhat az Arval ügyfeleinek, és segítheti az ügyfélflották gyorsabb ütemű és átfogó villamosítását. A BYD Europe vezetője kiemelte: céljuk, hogy választási lehetőséget, elérhető elektromos mobilitást és rugalmasságot kínáljanak ügyfeleiknek, helyi szolgáltatók által.

 Az 1995-ös alapítású BYD az új energiákkal hajtott járművek (NEV – new energy vehicle) gyártói közül egyedüliként önállóan fejleszti hajtásláncait, akkumulátorait, félvezetőit, villanymotorjait és hajtásláncainak szabályozó elektronikáit. Tavaly a társaság globálisan több mint 3 millió tisztán elektromos és plug-in hibrid járművet gyártott, ezzel immár a világ legnagyobb NEV gyártója. Járműveivel 19 európai ország piacán van jelen, személyautó palettája ötre bővült tavaly. Első szalonját a közép-és kelet-európai régióban Magyarországon nyitotta meg. Tavaly októberben indította el a forgalmazást két kereskedő, a Duna Autó és a Wallis Motor, az idei év elején pedig a Schiller Autó is partnere lett.

A BYD terjeszkedésének következő fontos állomása az európai gyártás beindítása lesz. A társaság decemberben jelentette be, hogy első európai gyártóbázisát Szegeden hozza létre. Korábbi közlése szerint a BYD 74-86 százalékos nyereségnövekedést ért el tavaly a vállalat előzetes számításai alapján. Az adózott eredmény 29-31 milliárd jüan (4-4,3 milliárd dollár) volt 2023-ban, 2022-ben profitja 446 százalékkal, 16,62 milliárd jüanra ugrott. A BYD tavaly 3,02 millió new energy vehicles (NEV) gyűjtőnév alatt kategorizált, a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművet értékesített, 61,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A tavalyi adattal a BYD már a második egymást követő évben áll a globális NEV-piac élén. A BNP Paribas tulajdonában álló, 1986-os alapítású Arval a nemzetközi járműlízing, a flottakezelés és mobilitási szolgáltatások fontos szereplője. Jelenleg több mint 1,7 millió jármű fut világszerte a társaság kezelésében álló flottákban.

Ajánlott tartalom

Energiaügyi Minisztérium: 2020 elejéhez képest kilencszeresére nőtt a tisztán elektromos gépjárművek száma Magyarországon

A közúti közlekedési nyilvántartás legfrissebb adatai szerint már több mint 68 ezer kizárólag elektromos hajtású gépkocsi kapott zöld rendszámot hazánkban. Az évtized kezdetéhez viszonyítva ezzel majdnem kilencszer több közlekedik a leginkább környezetkímélő járművekből a magyar utakon - jelentette be szerdán hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM)