Megérkezett a világ első dízel hibridautója

Senki számára nem volt kétséges, hogy ha a Peugeot megalkotja első, sorozatgyártású hibridautóját, akkor az nem épülhet másra, mint a márka sikeres dízelmotorjára. Így is történt.

A francia autógyár sosem csinált titkot abból, hogy ők kicsit másként képzelik el a hibridhajtást, mint a többi márka: míg a világ legtöbb gyártója egy benzinmotorhoz párosítja az elektromos hajtást, addig a Peugeot a már jól bevált HDi technológiára támaszkodik. Ez már csak ezért is kézenfekvő, mert egy hibridautónál a szolid fogyasztás és az alacsony károsanyag-kibocsátás a cél, márpedig a franciák HDi FAP motorjai eleve kimagaslóan jók ezen a téren.
A Peugeot a 3008 modellt választotta ki arra a feladatra, hogy a márka – és a világ – első dízel hibridjeként lépjen porondra. Az autó talán azért is volt ideális alany, mert crossover jármű lévén egyesíti magában a szabadidő-autók, a családi autók és a kupék számos vonását, vagyis vevőköre nyitott az újdonságokra. Ha ez így van, a vásárlók most sem csalódnak, mert az oroszlános márka igazán izgalmas autót alkotott a számukra.

A 2011 tavaszától kapható 3008 HYbrid4 első kerekeit a már bevált 2,0 literes, 163 lóerős HDi FAP turbódízel hajtja, a hátsó kerekekhez pedig egy 37 lóerős villanymotor kapcsolódik, ami akkor lép működésbe, amikor kicsi a teljesítményigény, vagyis főleg kis sebességű haladáskor. Ilyen helyzetek főleg a városi közlekedés során adódnak – vagyis éppen akkor, amikor a belsőégésű motor rossz hatékonysággal működik, és az autó sokat fogyasztana. A nyílt úton a dízelmotoré a főszerep, de a villanymotor akkor is besegít a hajtásba, ha előzésnél vagy egy erős gyorsítás során plusz teljesítményre van szükség.

A 3008 HYbrid4 vezetője tulajdonképpen csak két dologból veszi észre, hogy nem hagyományos hajtású autót vezet: egyrészt a 3,8 literes fogyasztásból – ami egy ekkora autó esetében kimagaslóan jó eredmény –, másrészt pedig a stabilabb futásból, hiszen azzal, hogy a hátsó kerekek is részt vesznek a jármű mozgatásában, az autó összkerékhajtásúvá válik. Az elektronika észrevétlenül váltogat a dízel- és a villanymotor közt aszerint, hogy éppen melyik jelent optimális megoldást, s ennek eredményeképpen a 200 lóerős crossover széndioxid-kibocsátása csupán 99 g/km. Ahogy a vezető, úgy az utasok sem tapasztalnak majd menet közben semmi szokatlant, hiszen mindannyian a 3008-tól már jól ismert kényelemben utazhatnak. A panoráma napfénytető fényárba borítja a tágas, jól variálható utasteret, az autóban ülők holmiját pedig 420 literes csomagtér várja, amihez a padló alatt további 66 literes rekesz társul.

Ajánlott tartalom

A napenergiával működő autók rejtélyes világa feltárul

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.