Benzines-elektromos hibrid üzemű nagy városi terepjárókkal rukkolt elő az egyik vezető amerikai autógyártó, a General Motors.
Az üzemanyag-takarékosság és a környezetvédelem szempontjai ezzel betörtek az amerikai autópiac egyik legrangosabb szegmensébe, a nagy városi terepjárók (SUV-k) körébe. Csaknem háromtonnás, kilenc személy szállítására alkalmas monstrum a Chevrolet Tahoe és a GMC Yukon legújabb hibrid modellje is. A GM az eddigi legnagyobb méretű és teljesítményű hibrid személyszállító autókat alkotta meg.
A korábbi rekorder a Toyota Highlander vegyes üzemű változata volt, amely azonban – hét személyes férőhelyével – az amerikai besorolás szerint csak középkategóriás jármű.
A GM honlapján a nagy családoknak ajánlja a bődületes teljesítményű és nyomatékú kocsikat, valamint azoknak, akik hajót, lakókocsit vontatnak. A Tahoe-t és a Yukont is elektromos hajtóművekkel párosított hatliteres nyolchengeres erőforrások mozgatják, 332 lóerős maximális teljesítménnyel és 498 newtonméteres legnagyobb nyomatékkal.
Az Egyesült Államokban eddig legnagyobb számban eladott hibrid jármű a Toyota Prius, amely “csak” 110 lóerőt kínál a teljesítménymániákus amerikaiaknak.
A tágas belterű, három üléssoros hibrid Tahoe és Yukon kétkerékmeghajtású változatát valamivel több mint 50 ezer dollárért (8,55 millió forintért) lehet megvásárolni, vagyis több mint kétszer drágábbak, mint a japán Prius. A lenyűgöző teljesítményű GM-hibridek fogyasztása azonban korántsem meggyőző: a Tahoe például csak 16,4 mérföldet tud megtenni egy gallon benzinnel városban, vagyis 14,3 liter a fogyasztása száz kilométerenként.
Az amerikai piacon nem a GM két új modellje a legdrágább hibrid autó. A nagyobb luxusra vágyók 55 ezer dolláros áron juthatnak hozzá a Lexus GS 450h szedánhoz, amelyben öt személynek van hely, a hathengeres benzinmotor 292 lóerőt képes leadni. A még tehetősebbek 104 ezer dollárért vehetik meg a Lexus LS 600h L modellt, amelyben egy 438 lóerős nyolchengeres erőforrás dobog.