Megmenekült a Tesla?

A Tesla jelentősen növelni tudta termelését: az idei második negyedévben 24500 kocsit gyártottak, ami 70 százalékkal magasabb az előző negyedéves adatnál, és több mint kétszerese a tavalyi év azonos időszakában piacra dobott villanyautóik számának – írja a BBC.

A hír már csak azért is fontos az amerikai cég számára, mert korábban az egyik legnagyobb gondjuk pont az volt, hogy nem tudnak elég autót legyártani, és csak több hónapos, sőt a modellváltások esetén akár éves várakozás után lehet csak Teslát kapni. Mivel pedig a fejlesztési költségeik elég magasak, az alacsony eladott darabszám miatt profitot sem tudtak termelni, sőt szép nagy veszteségeket szenvedtek el. De nemcsak emiatt állt rosszul a szénájuk, a Tesla önvezető szoftverét is sokat bírálták állítólagos, bár bizonyítást még nem nyert veszélyessége miatt, és az ekörüli balhék nem tettek jót a cég renoméjának. Ahogy az sem, hogy nemrég kínai kutatók meghekkelték egy Tesla kocsi irányítási rendszerét, és képesek voltak kinyitni az ajtaját, illetve állítgatni a fékjét. További kihívás a Tesla számára, hogy a konkurencia láthatóan jön föl, egyre több a villanyautó a piacon, és a konkurensek jellemzően tapasztalt autógyártók, akik nem küzdenek olyan jellegű alapvető gyártási-logisztikai gondokkal, mint a Tesla. Ugyanakkor a cég gigagyára láthatóan nagyot lendített a dolgon, a második félévben pedig 50 ezer autót terveznek legördíteni a gyártósorról, írja az index.hu. 

Ajánlott tartalom

Az EU elvetette az elektromos autókra kivetett vámok elkerülésére irányuló kínai javaslatokat

Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője.