Mennyit fogyaszt az elektromos roller akkumulátora?

Sokakban merül fel az a kérdés, jó-jó, hogy ennyire népszerűek a rollerek manapság, na de mi az ára mindennek? Mert hát a fizikai energia nehezen forintosítható, viszont az áramfogyasztást annál könnyebb konkrétan költségekre levetíteni. Vajon a számok fényében melyik elgondolás nyer megerősítést? Az, hogy az elektromos technológia táplálása minimális pénzügyi áldozatot jelent, vagy az, hogy sokba kerül az e-rásegítés? Mutatjuk!

Következzenek azok a bizonyos szerencseszámok!

Az e-rollerek teljesítménye nem egységes, tehát azt, hogy pontosan az akkumulátor hány Voltos érdemes alaposan megnézni vásárlás előtt. Na, de a legtöbb teszt nem fukarkodik a konkrét, feketén-fehéren leírható adatokkal. Ezen a területen ugyanis nincsenek titkok és rejtélyek. Sőt! Szóval. Egyrészt kezdjük ott, hogy az aksit nem célszerű teljesen lemeríteni. Ez a töltőcellák élettartama szempontjából is olyan tanács, amit jó ötlet megfogadni. Illetve kár lenne megfeledkezni a gyakorlati oldaláról mindennek, hiszen ki az, aki félúttól kezdve tolni szeretné hazáig a járgányát? Vélhetően senki. Úgyhogy kifizetődő taktika odafigyelni arra, hogy hogy is áll az aksi állapota. Másrészt az a töltési idő, hatékonyság témakörében mindig mérvadó az, hogy a konkrét jármű milyen technikai paraméterekkel rendelkezik. Nem mindegy például, hogy a csatlakozás milyen gyorsaságú töltést tesz lehetővé és ugye az sem mellékes, hogy az akkumulátor kapacitása pontosan mekkora. Vagyis ezen információk fényében az egyedi számítások ugyan eltérhetnek, de a lenti számok arányaiban nagyszerűen rávilágíthatnak arra, hogy mennyibe is kerül az annyi.

A helyzet az, hogy még a legszigorúbb költségkalkulációt alapul véve is olyan minimális összegekről számolhatunk be, ami már-már vicc kategória. Száz kilométeren ugyanis a legtöbb típus száz forintot fogyaszt. Vagyis körülbelül száz forintba kerül a feltöltés ekkora távra. Az, hogy ez hányszori energiafröccsöt jelent nyilván annak a függvénye, hogy az adott modell akkumulátora mekkora kapacitással rendelkezik. De mondjuk, ha háromszori feltöltéssel számolunk, akkor is jól látható, hogy a költségek olyan szinten minimálisak, hogy gyakorlatilag alig észrevehetőek. Nem, hogy a benzinárakkal nem mérhetőek össze, de jóformán egy kifli bekerülése is többet kóstál jelenleg. Miközben, ha a kiválasztott konstrukció kellően bika jellemvonásokkal van megáldva, akkor bizony nem mindennapi gyorsaság, és lendület érhető el.

Akkor mi ennek a szabadságnak az ára?

Forintosítva annyira alacsonyak a költségek, amik még napi 100 kilométeres használat mellett is elenyészőek, márpedig azért ez a fokú igénybevétel finoman szólva sem nevezhető túlságosan reális forgatókönyvnek. A töltési idő sok mindentől függ, de nagyjából öt óra alatt a szint a maximumra tornázható, de legkésőbb egy éjszaka alatt megtörténhet az energiafröccs. Mindezek fényében könnyen belátható, hogy az elektromos rollerek fenntartási, üzemeltetési költsége minimális. Mindehhez viszonyítva a bekerülésük mértéke is roppantul kedvező. Hiszen a kiszemelt járgány közbenjárásával parányi anyagi ráfordítás mellett borítékolható a gördülékeny, tempós előre haladás még a legforgalmasabb városi körülmények között is. Ez a fajta szabadság mindennek tetejében olyan érték, ami felbecsülhetetlen erővel bír. Nincs az az összeg, ami kifejezhetné a valódi jelentőségét.

A fentiek fényében egyértelműen látható, hogy még a matematikai képlet is ellenállhatatlan az e-rollerek esetében, hát még azok a gyakorlatban megtapasztalható, megélhető és kihasználható pozitívumok, amiknek a jelentősége számokkal aligha kifejezhető.

 

 

Partner cikk

Ajánlott tartalom

Biatorbágyon lesz a NIO új összeszerelőüzeme

A CTP biatorbágyi logisztikai parkjában alakítja ki új összeszerelő üzemét az elektromos autóiról és akkucserélő állomásairól híres kínai autógyártó, a NIO.