Mennyit fogyaszt az elektromos roller akkumulátora?

Sokakban merül fel az a kérdés, jó-jó, hogy ennyire népszerűek a rollerek manapság, na de mi az ára mindennek? Mert hát a fizikai energia nehezen forintosítható, viszont az áramfogyasztást annál könnyebb konkrétan költségekre levetíteni. Vajon a számok fényében melyik elgondolás nyer megerősítést? Az, hogy az elektromos technológia táplálása minimális pénzügyi áldozatot jelent, vagy az, hogy sokba kerül az e-rásegítés? Mutatjuk!

Következzenek azok a bizonyos szerencseszámok!

Az e-rollerek teljesítménye nem egységes, tehát azt, hogy pontosan az akkumulátor hány Voltos érdemes alaposan megnézni vásárlás előtt. Na, de a legtöbb teszt nem fukarkodik a konkrét, feketén-fehéren leírható adatokkal. Ezen a területen ugyanis nincsenek titkok és rejtélyek. Sőt! Szóval. Egyrészt kezdjük ott, hogy az aksit nem célszerű teljesen lemeríteni. Ez a töltőcellák élettartama szempontjából is olyan tanács, amit jó ötlet megfogadni. Illetve kár lenne megfeledkezni a gyakorlati oldaláról mindennek, hiszen ki az, aki félúttól kezdve tolni szeretné hazáig a járgányát? Vélhetően senki. Úgyhogy kifizetődő taktika odafigyelni arra, hogy hogy is áll az aksi állapota. Másrészt az a töltési idő, hatékonyság témakörében mindig mérvadó az, hogy a konkrét jármű milyen technikai paraméterekkel rendelkezik. Nem mindegy például, hogy a csatlakozás milyen gyorsaságú töltést tesz lehetővé és ugye az sem mellékes, hogy az akkumulátor kapacitása pontosan mekkora. Vagyis ezen információk fényében az egyedi számítások ugyan eltérhetnek, de a lenti számok arányaiban nagyszerűen rávilágíthatnak arra, hogy mennyibe is kerül az annyi.

A helyzet az, hogy még a legszigorúbb költségkalkulációt alapul véve is olyan minimális összegekről számolhatunk be, ami már-már vicc kategória. Száz kilométeren ugyanis a legtöbb típus száz forintot fogyaszt. Vagyis körülbelül száz forintba kerül a feltöltés ekkora távra. Az, hogy ez hányszori energiafröccsöt jelent nyilván annak a függvénye, hogy az adott modell akkumulátora mekkora kapacitással rendelkezik. De mondjuk, ha háromszori feltöltéssel számolunk, akkor is jól látható, hogy a költségek olyan szinten minimálisak, hogy gyakorlatilag alig észrevehetőek. Nem, hogy a benzinárakkal nem mérhetőek össze, de jóformán egy kifli bekerülése is többet kóstál jelenleg. Miközben, ha a kiválasztott konstrukció kellően bika jellemvonásokkal van megáldva, akkor bizony nem mindennapi gyorsaság, és lendület érhető el.

Akkor mi ennek a szabadságnak az ára?

Forintosítva annyira alacsonyak a költségek, amik még napi 100 kilométeres használat mellett is elenyészőek, márpedig azért ez a fokú igénybevétel finoman szólva sem nevezhető túlságosan reális forgatókönyvnek. A töltési idő sok mindentől függ, de nagyjából öt óra alatt a szint a maximumra tornázható, de legkésőbb egy éjszaka alatt megtörténhet az energiafröccs. Mindezek fényében könnyen belátható, hogy az elektromos rollerek fenntartási, üzemeltetési költsége minimális. Mindehhez viszonyítva a bekerülésük mértéke is roppantul kedvező. Hiszen a kiszemelt járgány közbenjárásával parányi anyagi ráfordítás mellett borítékolható a gördülékeny, tempós előre haladás még a legforgalmasabb városi körülmények között is. Ez a fajta szabadság mindennek tetejében olyan érték, ami felbecsülhetetlen erővel bír. Nincs az az összeg, ami kifejezhetné a valódi jelentőségét.

A fentiek fényében egyértelműen látható, hogy még a matematikai képlet is ellenállhatatlan az e-rollerek esetében, hát még azok a gyakorlatban megtapasztalható, megélhető és kihasználható pozitívumok, amiknek a jelentősége számokkal aligha kifejezhető.

 

 

Partner cikk

Ajánlott tartalom

Csehországban is növekszik az igény az elektromos autók iránt

Januárban 20 361 új személyautót adtak el Csehországban, 18,8 százalékkal többet, mint egy éve - közölte a cseh autóipari szövetség kedden Prágában.