Ellentétben a legtöbb autógyártóval, aki szereti leleplezni “meglepetés” autóját, a Mercedes inkább egy másik taktikát választott, sokkal jobban felcsigázza az érdeklődőket a bemutató előtt.

Mercedes Benz F 800 kísérleti modell

Ellentétben a legtöbb autógyártóval, aki szereti leleplezni “meglepetés” autóját, a Mercedes inkább egy másik taktikát választott, sokkal jobban felcsigázza az érdeklődőket a bemutató előtt.

A Merceds Benz F 800 nem feltétlenül egy hidrogén üzemanyagcellás autó, mint a ahogy azt a Mercedes cég vezetője a Daimler cég rámutat, hogy ez a jármű a rugalmasságot tartja szem előtt. Egyrészt  képes a hibrid meghajtást, a benzinnel működő valamint a hidrogén üzemanyagcellát is elfogadni.
A Mercedes mérnökei elmondták, hogy a moduláris rendszer lehetővé teszi az osztott részek használatát az összes elektromos autóban. Ezek az összetevők az elektromos motor továbbításától az  akkumulátorhoz, magas feszültségű biztonsági rendszereken keresztül, nagyfeszültségű vezetékeken, és a szoftveren át valósul meg.

A Mercedes Benz F 800 ugyanazt az üzemanyagcellát használja, mint a Mercedes B- osztályának F változata. Hajtásláncból kétfélét álmodtak a LED-es első és hátsó lámpákkal készült tanulmányhoz, konnektoros hibrid és üzemanyagcellás is lehet, utóbbi 600 kilométeres hatótávolságot biztosít és 136 lóerős elektromotor hajtja. Konnektoros hibridként egy 109 lóerős villanymotor egészíti ki a 300 lóerős, közvetlen befecskendezéses V6-os benzinmotort. Tisztán elektromos üzemmódban 30 kilométert képes megtenni az autó, átlagfogyasztása 2,9 liter.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.