Mielőtt megvennéd, gondolj a csomagolásra!

„Zöldlista vásárló program” – környezettudatosan az ünnepi szezonban is.

Közeleg a karácsony, a bevásárlóközpontokban is beindul az ünnepi nyüzsgés. Mindenki igyekszik a lehető leghamarabb kipipálni a szeretteinek szánt ajándékok, csomagolópapírok és az ünnepi asztalra valók beszerzését. De vajon az év végi hajrában mennyire figyelünk oda környezetünkre és a keletkező hulladék mennyiségére? Hogyan lehetünk környezettudatos vásárlók? Ennek járt utána Soma, a „Zöldlista környezettudatos vásárló program” arca, aki Török Szabolccsal, a kampányt szervező Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) szóvivőjével együtt válogatott a termékek közül. „Vásárlásunkkal minden alkalommal szavazunk. A megvásárolt termékkel nemcsak a gyártót támogatjuk, hanem arról is döntünk, mennyire terheljük környezetünket. A legtöbb csomagolási hulladék vásárlással kerül háztartásunkba. A „Zöldlista vásárló program” ahhoz ad tippeket, hogyan lehet csökkenteni ezt a mennyiséget” – állítja Török Szabolcs, az OHÜ szóvivője.
-

Az elkövetkező adventi szombatokon és aranyvasárnap országszerte tizenöt Tesco hipermarketben találkozhatnak a vásárlók a „Zöldlista vásárló programmal”. A bejáratoknál minden érdeklődő egy-egy hűtőmágnest kap, amin a környezettudatos vásárlásról informálják őket. Mindenkit, aki ezen szempontok szerint vásárol, ajándékokkal lepnek meg vásárlásuk végén. „Mint szinte minden nő, én is szeretek vásárolni, hiszen a génjeinkben van a szeretteinkről való gondoskodás. Ugyanakkor az egyensúly megteremtése is nagyon fontos – mondja Soma, miközben éppen a szebbnél szebb, friss idénygyümölcsök között válogat. – Praktikusnak tartom, ha jól végiggondolt bevásárlólistával és tartós bevásárlótáskával indulunk el otthonról! Sokkal kevésbé tesszük ki magunkat a csábításnak, a pazarlásnak, és nem lesz tele a kosár felesleges dolgokkal. Szintén jobban járunk, ha a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelésű vagy az utántöltős változatot választjuk, mert így kevesebbszer vesszük meg az ugyanahhoz a termékhez kapcsolódó, kidobandó, felesleges körítést, nem vásárolunk túlcsomagolt termékeket. Ha már csomagolunk, akkor viszont mindenképpen az újrahasználhatót emeljük le a polcról, vagy egy kis kreativitással készítsük magunk az idei csomagolást. Meglátják, hálás lesz érte a család és a természet is!” – foglalja össze a próbavásárlás tanulságait Soma.
További információk: www.szelektivinfo.hu/zoldlista

Ajánlott tartalom

A Coca-Cola vállalja, hogy karbonsemlegessé válik 2040-ig

Vállalást tett a Coca-Cola HBC AG, hogy 2040-ig a teljes értéklánca karbonsemlegessé válik - közölte a vállalat kedden.