A New York Times szerint a H&M és a Wal-Mart sokkal többet tesznek, mint kiárusítanak.

Miért teszi tönkre a ruhaüzlet az el nem adott ruhákat?

A New York Times szerint a H&M és a Wal-Mart sokkal többet tesznek, mint kiárusítanak.

Pontosabban, a divatáruház és az óriás áruházlánc az el nem adott árut szándékosan tönkreteszik – így egyébként a hibátlan pólók, nadrágok, pulóverek, kabátok és cipők (talpbetéttel!) hordhatatlan szemétté válnak.

Ez egy meglehetősen szomorú helyzet, különösen, ha hozzávesszük, hogy New Yorkban is vannak szép számmal nélkülöző emberek, akik a szegénységi küszöb alatt élnek. Nem mellesleg az Amerikai Egyesült Államok keleti partján az egyik leghidegebb telének napjait élik.
De a módszeres rombolás és a felesleges termékek hulladékká válása sajnos sokkal gyakoribb, mint hinnénk, még a vállalati társadalmi felelősség korában is. A sors iróniája, hogy a H&M nemrégiben jelentette be új, tavaszi fenntartható kollekcióját. Bár a svéd vállalat tavaly elégette az el nem adott ruhákat.

A gyakorlatnak nincs sok értelme, de a kiskereskedők ezt látszólag azért csinálják, hogy „megőrizzék a márka integritását” és, hogy csökkentsék a lehetséges felelősséget. Ez okos üzleti lépés, talán. De ökológiai és emberi dolog is? Nem annyira.
És ha a dobozoló kiskereskedőknek nem lenne meg az Aranyoldalak, a Vanity Fair összeállított egy tizenhármas listát azokról a New York-i helyekről, melyek hálásan fogadják a ruha adományokat, lehetőség szerint, egy darabban.

Update: A H&M megígérte, hogy abbahagyja az eladatlan ruhák összevagdalását és kukába dobálását, és inkább jótékonysági célra adományozza azokat.

Ajánlott tartalom

Megújulnak az őrségi vizes élőhelyek

Négy helyszínen újulnak meg patak menti területek, kaszálók és vizes élőhelyek az Őrségi Nemzeti Parkban.